رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حدف بنزین‌های آلوده توسط وزارت نفت کمک شایانی در بهبود هوای کلانشهر تهران داشته است، گفت: باید الگوی تردد در شهرهای بزرگ کشور تغییر کند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حدف بنزین‌های آلوده توسط وزارت نفت کمک شایانی در بهبود هوای کلانشهر تهران داشته است، گفت: باید الگوی تردد در شهرهای بزرگ کشور تغییر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، معصومه ابتکار صبح امروز در برنامه تلویزیونی شبکه 3 اظهار داشت: گرده افشانی حشرات در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هم اکنون زنبور عسل بیشترین مسئولیت را در گرده‌افشانی دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: متأسفانه در حال حاضر تهدید جدی درباره زنبور عسل وجود دارد که همین مسئله توجه محیط زیست را به این‌گونه جلب کرده است.

وی ادامه داد: چنانچه هر یک از گونه‌های تنوع زیستی آسیب ببیند لطمات و آسیب‌های بسیار گسترده‌ای در پی آن خواهد بود.

وی در ادامه به مسئولیت انسان‌ها بر حفظ تعادل محیط زیست اشاره کرد و گفت: انسان‌ها نیز باید برای حفاظت محیط زیست مراقب رفتارهایی که در طول روز انجام می‌دهند باشند.

وی با تأکید بر توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در کلانشهرهای کشور ادامه داد: باید الگوی تردد در کلانشهرهای کشور حمل و نقل عمومی باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: خوشبختانه دولت هم اکنون برای توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات مناسبی را در دستور کار قرار داده است.

ابتکار همچنین ابراز داشت: امسال هوای تهران در مقایسه با سال گذشته به دنبال اقدامات مناسبی که انجام شد از جمله تلاش وزارت نفت برای حذف بنزین‌های آلوده، بهتر شده است.

معاون رئیس‌جمهور درباره دریاچه ارومیه نیز گفت: هم اکنون کارگروه نجات دریاچه ارومیه مصوبات لازم را برای احیای این دریاچه ارائه داده است و برای پیشبرد آنها اتفاق نظر وجود دارد.

ابتکار آموزش مردم برای اصلاح الگوی مصرف آب و همچنین الگوی کشت در روستاها را برای احیای دریاچه ارومیه حائز اهمیت عنوان کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha