یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 118565

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد، کسانی که هر از گاهی شکلات می خورند، لاغرترند. آنها به این نتیجه رسیده اند که کسانی که چند بار در هفته شکلات می خورند به طور متوسط لاغرتر از کسانی هستند که گاه به گاه شکلات می خورند.

شکلات، لاغر می کند؟

سلامت نیوز: نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد، کسانی که هر از گاهی شکلات می خورند، لاغرترند. آنها به این نتیجه رسیده اند که کسانی که چند بار در هفته شکلات می خورند به طور متوسط لاغرتر از کسانی هستند که گاه به گاه شکلات می خورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد، کسانی که هر از گاهی شکلات می خورند، لاغرترند. آنها به این نتیجه رسیده اند که کسانی که چند بار در هفته شکلات می خورند به طور متوسط لاغرتر از کسانی هستند که گاه به گاه شکلات می خورند.

به گفته این دانشمندان، گرچه شکلات پر از مواد پر کالری است اما دارای مواد دیگری هم هست که کمک می کند افراد وزن کم کند.

در این تحقیق آمده که مهمتر از میزان مصرف شکلات، تعداد دفعاتی است که فرد شکلات می خورد.

سر تیم محققان می گوید که یافته آنها نشان می دهد که فقط میزان کالری مصرفی در چاق شدن افراد مهم نیست، بلکه گاهی مهم این است که منشا آنها از کجاست. البته پیش از این هم دانشمندان در تحقیقاتشان به اثرات خوب شکلات پی برده بودند. برای مثال پیش از این نتایج یک تحقیق نشان داده بود که شکلات برای قلب خوب است.

شکلات لاغر می کند، برای فشار خون و قلب هم مفید است

در آن تحقیق آمده بود که مصرف گونه های خاصی از شکلات منجر به تغییراتی در فشار خون می شود و حتی کلسترول خون را هم تنظیم می کند.

بازبینی و مطالعه تحقیقات قبلی حاکیست که خوردن زیاد شکلات ممکن است خطر سکته مغزی و بیماری شریانهای کرونری را کاهش دهد. تحقیقاتی که روی داده های بدست آمده از ۱۱۴ هزار و ۹ بیمار انجام گرفته و نتایج آن در وب سایت نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده حاکیست که مصرف بالای شکلات، خطر این بیماری ها را کاهش می دهد.

اما پژوهشگران دانشگاه کمبریج انگلستان که این تحقیقات را انجام داده اند، در عین حال هشدار داده اند که مصرف بی رویه شکلات می تواند منجر به بیماری های دیگر شود.

بنیاد قلب بریتانیا هم گفته است که راههای بهتری از مصرف شکلات برای محافظت از قلب وجود دارد.

شکلات لاغر می کند، برای فشار خون و قلب هم مفید است

پژوهشگران دانشگاه کمبریج برای انجام این تحقیقات خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را در میان دو گروه از مردم سنجیدند. یک دسته کسانی که هفته ای کمتر از دو تخته شکلات می خورند و دسته دیگر کسانی که زیاد شکلات مصرف می کنند، یعنی بیش از دو تخته شکلات در هفته.

نتایج این تحقیقات نشان داد که کسانی که شکلات زیاد مصرف می کردند خطر بیماری قلبی در میانشان ۳۷ درصد کمتر از کسانی بود که شکلات کم می خوردند. مصرف کنندگان شکلات زیاد همچنین ۲۹ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار داشتند.

دکتر اسکار فرانکو، یکی از این پژوهشگران گفت که کاهش فشار خون جزو خصوصیات شناخته شده شکلات است.

پژوهشگرانی که این مطالعه را انجام داده اند همچنین هشدار داده اند که مصرف شکلات می تواند منجر به افزایش وزن و دیابت نوع دوم شود. آنها می گویند ممکن است در آینده بتوان از شکلات برای جلوگیری از بیماری قلبی و سکته مغری استفاده کرد، اما تنها در صورتی که شکر و چربی شکلات کاهش داده شود.

شکلات لاغر می کند، برای فشار خون و قلب هم مفید است

خوردن دو تکه شکلات تلخ در روز ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. این شاید خبر خوبی باشد برای کسانی که به دنبال توجیهی برای شکلات خوردن هستند: بررسی های علمی نشان داده است که خوردن شکلات ممکن است در کاهش فشار خون موثر باشد. تجزیه و تحلیل ۲۰ مورد تحقیقاتی در زمینه شکلات و تاثیرات آن بر بدن نشان داده است که خوردن شکلات به صورت روزانه، مخصوصا شکلات تلخ، به کاهش خفیف فشار خون منجر می شود.

گزارش گروه کوکران می گوید که مواد شیمیایی در کاکائو، که ماده اصلی شکلات است، رگ های خون را «آزاد» می کند. با این حال، پژوهشگران می گویند راه های بهتری برای کاهش فشار خون وجود دارد.

این فرضیه می گوید که کاکائو یک ماده شیمیایی به نام نیتریک اکسید را در بدن تولید می کند. این ماده سبب «آزاد و رها شدن» رگ های خونی می شود و کاری می کند که خون از میان رگ ها راحت تر عبور کند. این امر باعث افت فشار خون می شود.

با این حال پژوهشگران می گویند شکلات حاوی حجم زیادی از چربی و شکر هم هست که خوردن آنها راه ایده آلی برای کاهش فشار خون به شمار نمی رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha