یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 118580

رییس سازمان غذا و دارو نقش فرهنگ سازی را در مصرف مواد غذایی سالم بسیار پر رنگ می داند و می گوید: نمی توان روغن پالم را کلا ممنوع کرد، چون امکان سواستفاده از روغن های خطرناکتر وجود دارد.

سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو نقش فرهنگ سازی را در مصرف مواد غذایی سالم بسیار پر رنگ می داند و می گوید: نمی توان روغن پالم را کلا ممنوع کرد، چون امکان سواستفاده از روغن های خطرناکتر وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، رسول دیناروند در نشست خبری به مناسبت روز پزشک ، برنامه سازمان غذا و دارو در شش ماهه دوم سال کنترل قیمت داروهای خاص و بیماریهای صعب الاعلاج ااعلام کرد و گفت: حدود 28 درصد کاهش قیمت برای 200 قلم داروی وارداتی خواهیم داشت.

وی گفت:در حوزه غذا در چند هفته گذشته اتفاقاتی افتاد که برخی رسانه ها غیررسمی و مجازی سواستفاده کردند که مردم را نگران می کند؛ نباید تمام تولیدات را زیر سوال برد ما نظارت و کنترل داریم اما باید درست فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کرد.

رییس سازمان غذا و دارو درباره نظارت و بازرسی بر مواد غذایی گفت: ما برای کنترل نیاز به تجهیزات مدرن و بازرسی دقیق داریم تا امکان تقلب نباشد مثلا در گزارش کمیته ملی متوجه شدیم یک ابمیوه بدون رعایت شرایط کنسانتره تولید میشود اما گواهی استاندارد را دارد بنابراین باید تجهیزات را به روز کرد.به عنوان مثال برای وارد نشدن برنج آلوده امسال سیاستهای واردات 20 درصد سختگیرانه تر شده چون سرانه مصرف بالاست و نباید برنج آلوده وارد شود.

وی همچنین گفت: هنوز هم مشکل تحریم وجود دارد مثلا در پاریس نمایشگاه دارو بود که به بهانه تحریم اجازه شرکت به شرکت های داروسازی را به ما ندادند.

وی همچنین در ادمه صحبتهایش درباره روغن پالم گفت: من به مردم اطمینان می دهم الان  شیر و ماست، روغن پالم ندارد. روغن پالم چون اسید چرب اشباع وجود دارد، خطرناک است.

دیناروند همچنین گفت: سال قبل 700 هزار تن واردات پالم بود امسال به 400 هزار تن می رسد تا سرانه مصرف مانند دنیا به 30 درصد برسد، پالم در تمام فرآورده های غذایی صنعتی مثل چیبس، روغن سرخ کردنی و شیرینی و شکلات وجود دارد اما اگر ممنوع کنیم به سمت روغن ترانس میروند که خطرناکتر است.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در دنیا ممنوعیت مصرف پالم نداریم اما محدودیت داریم. باید فرهنگ سازی کرد که مصرف روغن پالم را مردم کم کنند چون امکان ممنوعیت مصرف روغن پالم وجو ندارد. در مواد خوراکی هم  اگر مردم اطمینان دارند از لبنیات سنتی استفاده کنند البته این محصولات کنترل نمی شود اما کنترل محیطی از نظر بهداشتی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha