یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 118581

به تازگی ازدواج کرده اید یا چند سالی از شروع زندگی مشترک تان گذشته است و احساس می کنید که همسرتان دیگر مانند گذشته شما را دوست ندارد. زود قضاوت نکنید شاید شما نشانه های عاشقی را نمی دانید.

با مهارت های عاشقی آشنا هستید؟

سلامت نیوز: به تازگی ازدواج کرده اید یا چند سالی از شروع زندگی مشترک تان گذشته است و احساس می کنید که همسرتان دیگر مانند گذشته شما را دوست ندارد. زود قضاوت نکنید شاید شما نشانه های عاشقی را نمی دانید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،حتی اگر در آستانه ازدواج هستید باز هم باید با نشانه های عاشقی آشنایی داشته باشید تا بتوانید رفتارهای فردی را که در آینده وارد زندگی تان می شود، تحلیل کنید. اگر هم ازدواج کرده اید، درک نشانه های غیر کلامی عشق به شما کمک می کند تا مفهوم رفتارهای همسرتان را بهتر درک کنید و از عشقی که او نسبت به شما دارد، بهتر مطلع شوید.

 بنابراین اگر می خواهید میزان آشنایی خودتان با نشانه های عشق را بسنجید، در این آزمون شرکت کنید. شما باید درستی یا نادرستی ۱۰ سوال مطرح شده را از نظر خودتان بررسی کنید و در پاسخ به هر عبارت آزمون یکی از ۲ گزینه «صحیح» یا «غلط» را انتخاب کنید:

ردیف عبارت صحیح غلط

۱ وقتی فردی عاشق همسرش باشد، در حالی که همواره برای کمک به او آماده است سعی می کند به او اعتماد داشته باشد و اجازه می دهد تا حدامکان کارهای مربوط به خود را خودش انجام دهد.

۲ اگر فردی بخواهد به همسرش نشان دهد که او را دوست دارد، لباس هایش را با لباس های او هماهنگ می کند.

۳ سریع ترین راه برای شناخت بیشتر همسرتان و بررسی ادعای علاقه او به شما این است که همراه او با خودرو به یک سفر یک روزه بروید.

۴ اگر همسرتان عاشق شما باشد هنگامی که با او صحبت می کنید به چشمان شما نگاه نمی کند و چشمانش بیشتر به اطراف است.

۵ همسرتان در رستوران قبل از این که شما نظری بدهید، بهترین غذا را برای هر ۲ نفرتان انتخاب می کند.

۶ همسران عاشق همیشه کنار یکدیگر راه می روند و نزدیک یکدیگر می ایستند.

۷ اگر همسرتان عاشق شما باشد زمانی که از او ناراحت و عصبانی هستید سعی می کند به گونه ای سر صحبت را با شما باز کند و اجازه نمی دهد قهر و فاصله ای که بین شما ایجاد شده است مدت زیادی به طول انجامد.

۸ همسر شما هنگام خرید و انتخاب لباس، از شما هم کمک می گیرد و سعی می کند سلیقه و علایق شما را هم مدنظر قرار دهد.

۹ همسرتان عاشق شماست اما زمانی که از همسرتان در مورد احساسش نسبت به خودتان می پرسید، او از پاسخ دادن به این سوال طفره می رود.

۱۰ همسرتان عاشق شماست اما به دلیل مشغله های کاری نمی تواند با شما وقت بگذراند و شما را به تفریح و گردش ببرد و حتی زمانی که از محل کار به خانه می آید، به دلیل خستگی نمی تواند با شما صحبت کند.

نحوه محاسبه امتیاز آزمون

پس از آن که به همه عبارات آزمون پاسخ دادید، نوبت محاسبه امتیاز است. برای این کار و برای پاسخ صحیح به سوال های 7،6،3،2،1و هشت، یک امتیاز و برای پاسخ غلط به سوال های ۴، ۵، ۹ و ۱۰ هم یک امتیاز برای خودتان در نظر بگیرید.

در خور ذکر است که نمره نهایی از مجموع امتیازهای شما به دست خواهد آمد. همچنین جدول امتیازدهی زیر، این مسئله را برای شما روشن تر می کند.

جدول امتیازدهی

سوال پاسخ قابل قبول

۱ صحیح

۲ صحیح

۳ صحیح

۴ غلط

۵ غلط

۶ صحیح

۷ صحیح

۸ صحیح

۹ غلط

۱۰ غلط

تحلیل آزمون

اگر نمره شما در این آزمون:

* بین صفر تا 3 باشد: شما در درک نشانه های عشق بسیار ضعیف هستید و به سختی می توانید از علاقه همسرتان نسبت به خودتان مطلع شوید یا علاقه تان را به شیوه های غیر کلامی به همسرتان نشان دهید. با این حال نگران نباشید زیرا در ادامه همین مطلب با مهارت های غیر کلامی ابراز عشق بیشتر آشنا خواهید شد.

* بین 4 تا 6 باشد: شما تا حدودی با نشانه های پنهان عشق آشنا هستید و می توانید زندگی عاشقانه ای را با همسرتان تجربه کنید اما بهتر است برای آشنایی با مهارت های عشق، بیشتر تلاش کنید تا زندگی مشترک موفق تری داشته باشید.

* بیشتر از ۶ باشد: اگر بیشتر از ۶ پاسخ شما به سوال های آزمون روان سنجی، مطابق جدول امتیازدهی آزمون باشد، شما باید به خودتان ببالید چون درک شما از نشانه های عشق در حد قابل قبولی است و به خوبی نشانه های غیر کلامی ابراز عشق را درمی یابید.

آشنایی با مهارت های عاشقی

رابطه عاشقانه بین زن و شوهرها، مهم ترین و ارزشمندترین دارایی یک زندگی مشترک است. بسیاری از زوج ها ادعا می کنند که همچنان عاشق یکدیگر هستند اما نمی دانند که نوع ابراز این احساس بسیار مهم است. موفقیت می نویسد: هرچند در اوایل زندگی مشترک ابراز عشق بیشتر به شکل بیان احساسات و گفتن جملاتی مانند «دوستت دارم» است اما با گذشت زمان، بهتر است این ابراز عشق شکل های دیگری هم به خود بگیرد. به طور مثال بعضی مردها سعی می کنند که با خریدن یک شاخه گل ، علاقه شان را به او نشان دهند و بعضی زن ها هم سعی می کنند با پختن غذای مورد علاقه همسرشان به او ابراز علاقه کنند.

فقط به فکر پیشرفت خودتان نباشید

همسران عاشق دوست دارند شرایطی را برای یکدیگر فراهم کنند تا بتوانند به رشد یکدیگر کمک کنند و اگر متوجه شوند که همسرشان به کمک نیاز دارد، به او کمک خواهند کرد. زن و شوهرها باید توجه داشته باشند که کمک همسرشان به آن ها، عشق و علاقه او را نشان می دهد.

شبیه یکدیگر باشید

زوج های عاشق دوست دارند که خود را شبیه به یکدیگر کنند و البته بیشتر اوقات ناخودآگاه کارهایی انجام می دهند که بیشتر به عشق شان شبیه شوند. گاهی این هماهنگی در بالابردن سطح معلومات و گاهی در طرز صحبت کردن است. زوج های عاشق دوست دارند در اوقات فراغت در کنار هم بوده و نزدیک ترین فرد به یکدیگر باشند.

نگاه پرمهرت را از همسرت دریغ نکن

تمام هوش و حواس زن و شوهرهای عاشق به یکدیگر است و این حالات در رفتار و گفتار آن ها مشخص می شود. همسرانی که حقیقتا یکدیگر را دوست دارند به یکدیگر احترام می گذارند، هنگام صحبت کردن به هم توجه می کنند و میان صحبت هم نمی پرند. این زوج ها، وقتی با یکدیگر صحبت می کنند به اطراف نگاه نمی کنند زیرا می دانند که اگر به چشمان همسرشان نگاه نکنند غیر مستقیم این پیام را به او می رسانند که حوصله شنیدن صحبت های او را ندارند. پیش از این درباره مهارت های یک گفت وگوی اثرگذار و لذت بخش مطالبی را در همین صفحه ارائه کرده ایم.

خودسرانه تصمیم نگیرید

فردی که عاشق همسرش است برای او بهترین‌ها را می خواهد اما این موضوع نباید موجب شود اعتماد به نفس همسرش پایین بیاید و اختیار انتخاب از او گرفته شود. اگر شما عاشق همسرتان هستید و عادت دارید که بهترین ها را قبل از این که از او بپرسید، برایش انتخاب کنید بدانید که در مسیر اشتباهی گام برمی دارید. اول اجازه دهید او با نظر خودش انتخاب کند و بعد اگر مطمئن شدید که اشتباه کرده است یا گزینه های بهتری هم برای انتخاب وجود دارد، او را راهنمایی کنید و در نهایت هم اجازه بدهید انتخاب نهایی با خود او باشد.

سکوت را بشکنید

اختلاف نظر و بروز ناراحتی در زندگی مشترک امری کاملا طبیعی است. حتی عاشق ترین همسران هم گاهی از یکدیگر ناراحت می شوند و با هم بحث می کنند. معمولا وقتی فردی را دوست داریم نمی توانیم قهر و کدورت او را تحمل کنیم به همین دلیل سعی می کنیم کدورت ها را رفع و سر صحبت را باز کنیم تا فضای سرد و سنگین ناراحتی و قهر هرچه زودتر از بین برود و بار دیگر عشق و دوستی و آرامش به زندگی برگردد.

گاهی عشقت را بنویس

اگر همسرتان را دوست داشته باشید، هنگامی که از احساس شما نسبت به خودش سوالی بپرسد تردیدی نخواهید داشت و خیلی راحت می توانید به سوالاتش پاسخ دهید. با این حال و اگر نمی توانید عشق تان را در قالب کلمات به همسرتان ابراز کنید، بهتر است از راه های دیگر برای نشان دادن عشق تان استفاده کنید. به طور مثال برای او نامه بنوسید، پیامک یا ایمیل بزنید و از هر طریق دیگری عشق تان را کاملا واضح و آشکار ابراز کنید.

صحبت روزانه حتی در حد چند کلمه

اگر به دلیل مشغله های کاری و مخارج بالای زندگی، ناچارید تمام روز را کار کنید و نمی توانید زمان زیادی را با همسرتان بگذرانید و با او به گردش و تفریح بروید، باید سعی کنید هر روز، زمانی را هرچند کوتاه با همسرتان بگذرانید و از او بپرسید که روزش را چه طور گذرانده است. در هر شرایطی سعی کنید هر روز با ایجاد فرصتی کوتاه، کمی با همسرتان صحبت کنید و با هم خوش بگذرانید. این کار موجب می شود شما از هم دور نشوید و در جریان امور مربوط به یکدیگر قرار بگیرید.

لطفا عمل کنید

درخور ذکر است که صرف آشنایی با مهارت های عاشقی برای داشتن یک زندگی مشترک عاشقانه کافی نیست، بلکه عمل به مهارت های ذکر شده است که می تواند زندگی مشترک را به ساحل آرامش و  آسایش برساند.

مهم ترین نکات این مطلب

۱ کمک کردن به همسر برای پیشرفت در کارهای شخصی خود

۲ سپری کردن اوقات فراغت در کنار یکدیگر

۳ احترام به یکدیگر و آشنایی با مهارت های گفت وگوی موثر

۴ دادن حق انتخاب به یکدیگر و پرهیز از خودرایی

۵ رفع کدورت ها به جای قهر و توهین

۶ نوشتن نامه یا ارسال پیامک های عاشقانه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha