نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور نسبت به عدم تبیین جایگاه جامعه پزشکی در کشور انتقاد کرد و از آن به عنوان مهم ترین تهدید حرفه پزشکی نام برد.

دکتر مسعود مسلمی فرد در آستانه روز پزشک (اول شهریور)، به مهر گفت: با توجه به موفقیت هایی که در عرصه های مختلف علمی، درمانی و پیشگیری از بیماریها داشته ایم اما متاسفانه پزشکان در شرایط سختی به سر می برند.

وی با اظهار گلایه از عدم قدرشناسی از جامعه زحمتکش پزشکی، افزود: به رغم اینکه حرفه پزشکی یک شغل ویژه است اما به صورت ویژه به جامعه پزشکی نگاه نمی شود.

مسلمی فرد ادامه داد: بعد از گذشت 30 سال هنوز جایگاه جامعه پزشکی در کشور تعریف و تبیین نشده و لذا می بینیم که انگیزه دانشجویان پزشکی هر روز کمتر می شود.

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور، از نبود جایگاه برای جامعه پزشکی کشور به عنوان مهم ترین خطری که این حرفه را تهدید می کند، نام برد و افزود: مطالعات انجام شده نشان می دهد وضعیت رفاهی پزشکان نسبت به گذشته به طور متوسط پایین رفته و این می تواند زنگ خطری برای روی آوردن پزشکان به سایر مشاغل باشد.

وی، از بیمه نبودن پزشکان در کشور انتقاد کرد و گفت: هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد و تنها بر اساس قراردادی که بین سازمانهای بیمه گر منعقد می شود، پزشکان می توانند با پرداخت 5/1 تا 4 برابر حق بیمه نسبت به سایر افراد، خود را بیمه کنند.

مسلمی فرد افزود: متاسفانه هیچ کس متولی بحث رفاهی جامعه پزشکی کشور نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha