دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11862

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سهم مصرف روغن جامد خانوارها از 80 درصد در سال 83 به 55 درصد در سال 86 کاهش یافته است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازروابط عمومی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دکتر "رسول دیناروند" که در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های وابسته سخن می گفت، افزود: به منظور پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی علاوه بر کاهش سهم مصرف روغن جامد خانوارها ، میزان اسید چرب ترانس روغن های جامد نیز از بیش از 30 درصد به 10 درصد کاهش یافته است .
دکتر دیناروند تاکید کرد: میزان مصرف اسید چرب ترانس روغن جامد ارتباط کاملا مستقیمی با بروز بیماری های قلبی و عروقی دارد .
وی که با موضوع دستاوردهای وزارت بهداشت در حوزه غذا و دارو در دولت نهم سخن می گفت به "نظام ثبت فرآورده ها" برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: هر فرآورده ای که به کشور وارد می شود توسط یک کمیسیون قانونی چند نفره مورد ارزیابی جدی قرار می گیرد و پس از ارزیابی امکان ورود به کشور را پیدا می کند.
وی به موضوع "مراقبت فرآورده ها پس از ورود به بازار" که برای نخستین بار در سال 85 اجرا شده ، اشاره کرد وگفت: کنترل فراورده ها حتی از کنترل گلو گاه های ورودی کالا مهم تر است .
وی افزود: در این فرایند فراورده های مهمی که جز مصارف اصلی مردم محسوب می شود در بازار به صورت تصادفی کنترل می شود و در صورت داشتن نقص ، از بازار جمع آوری شده و یا خط تولید آن متوقف می شود.
معاون غذا و دارو در ادامه به موضوع فقر آهن و کم خونی حدود 40 درصد از بانوان در کشور اشاره کرد و گفت : به منظور پیشگیری از فقر آهن، تاکنون 90 درصد آرد های کشور با آهن غنی سازی شده اند .
نشست یک روزه مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های وابسته با موضوع راهکارهای مناسب برگزاری هفته دولت در ساختمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha