دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

ستایش، دختری که قربانی کودک‌آزاری شده‌ است و خواهرش تا زمان مشخص‌شدن دقیق ابعاد پرونده در اختیار بهزیستی شوشتر قرار گرفتند.

سلامت نیوز: ستایش، دختری که قربانی کودک‌آزاری شده‌ است و خواهرش تا زمان مشخص‌شدن دقیق ابعاد پرونده در اختیار بهزیستی شوشتر قرار گرفتند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، این دختربچه هشت‌ساله که آثار جراحت‌ روی بدنش مشخص است به گفته شهروندان شوشتر هرروز صبح به پارک مطهری این شهر می‌رفت و تا پایان روز آنجا می‌ماند. کاویانی، دادستان شوشتر با توجه به گزارش‌های مردمی برای بررسی وضعیت این کودک وارد عمل شد. وی روز گذشته درباره آخرین وضعیت پرونده به خبرنگار ما گفت: «صبح دیروز پدر و مادر ستایش را به دادسرا احضار کردیم و مورد بازجویی قرار دادیم.

آنها ادعا کردند ستایش دوسال قبل بر اثر یک حادثه دچار سوختگی و جراحت‌های شدید شده و بریدگی‌ها و سوختگی‌هایی که روی بدن وی وجود دارد به همین دلیل است. در ادامه تحقیقات، پرونده بالینی این کودک را خواستیم که این پرونده هم نشان می‌دهد دوسال پیش کودک به‌خاطر اینکه فلاسک چای روی وی سقوط کرده دچار سوختگی و بریدگی در قسمت‌های مختلف بدنش شده ‌است. آثار این جراحت‌ها کهنه هستند با این حال تا زمانی که به این اطمینان نرسیم که ستایش و خواهرش در امنیت کامل در خانه پدر هستند آنها را در اختیار بهزیستی قرار داده‌ایم و هردو کودک به آسایشگاه بهزیستی منتقل شدند.»

دادستان شوشتر درخصوص اعتیاد پدر و مادر ستایش گفت: «آنها مدعی هستند اعتیاد ندارند اما وضعیت ظاهری‌شان طوری بود که تصمیم گرفتیم برای بررسی در این خصوص آنها را به پزشکی‌قانونی معرفی کنیم و البته تحقیقات دیگری نیز در این خصوص انجام خواهد گرفت.» ستایش پیش از این گفته بود پدرش او را با شلنگ کتک می‌زند و هرروز صبح از خانه بیرونش می‌کند و وی حق ندارد تا شب به منزل بازگردد.  کاویانی درخصوص ادعای این کودک گفت: «در تحقیقاتی که ما انجام دادیم پدر ستایش را مورد پرسش قرار دادیم که چرا هرروز دخترش را از خانه بیرون می‌کند. او ادعا کرد چنین کاری نکرده و تصورشان این است که دخترشان هرروز صبح تا شب به کتابخانه‌ای که در نزدیکی خانه‌شان است می‌رود و به همین دلیل دیر به خانه برمی‌گردد. آنها مدعی شدند از اینکه دخترشان تمام روز را در پارک می‌گذراند خبر نداشتند که البته این گفته جای تردید و رسیدگی دارد.»

شهروندان شوشتر اولین‌بار گزارش رهاشدن این دختر در پارک را به بهزیستی و دادستانی اعلام کردند. آنها مدعی‌ هستند ستایش چهارماه ‌است هرروز صبح در پارک مطهری دیده می‌شود و در صورتی که مردم به او آب و غذا نرسانند او گرسنه خواهد ماند.  دادستان شوشتر دیروز خبر داد ستایش و خواهرش را برای بررسی دقیق وضعیت جسمانی‌شان به پزشکی‌قانونی معرفی کرده‌ است. کاویانی اعلام کرد، پرونده را با دقت زیرنظر دارد و در صورتی که محرز شود کودک‌آزاری صورت گرفته با مقصران برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha