وزیر بهداشت گفت: با وجود تمایل پرستاران و وزارت بهداشت برای استخدام دولتی این قشر،ولی دولت مجوز استخدام دولتی را صادر نکرد و ما برای رفع کمبود نیرو،مجبور به عقد این قراردادهای شرکتی شدیم.

توضیح وزیر بهداشت درباره علت استخدام شرکتی پرستاران

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: با وجود تمایل پرستاران و وزارت بهداشت برای استخدام دولتی این قشر،ولی دولت مجوز استخدام دولتی را صادر نکرد و ما برای رفع کمبود نیرو،مجبور به عقد این قراردادهای شرکتی شدیم.

سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با فارس گفت: دولت مجوز استخدام های دولتی را به پرستاران نداد در حالی که ما خوشحال می شدیم اگر این استخدام با توجه به کمبود نیرو به صورت دولتی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: بنابراین وزارت بهداشت مجبور شد بین دو راه تداوم وضع موجود و کمبود نیروی پرستار یا استخدام په شکل شرکتی، قراردادهای شرکتی را برای چند هزار پرستار انتخاب کند.

وزیر بهداشت با تأکید بر لزوم انگیزه لازم از سوی پرستاران در این نوع استخدام گفت: با اینکه پرستاران تمایل داشتند استخدام دولتی بشوند ولی چنین چیزی با توجه به شرایط موجود، امکانپذیر نبود بنابراین این قراردادها تنظیم شده است که دارای اعتبار و مجوز هستند.

لازم به ذکر است چندی پیش محمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزیر بهداشت هم اعلام کرده بود: جذب 16 هزار نفر در گروه پرستاری (اتاق عمل، هوشبری، پرستار و بهیار) در قالب قرادادهای شرکتی استخدام می شوند.

وی درباره شرایط این قراردادها گفت: پرستاران شرکتی کمتر از پرستاران دولتی و قراردادی حقوق نمی گیرند،حداقل حقوق یک میلیون 500 هزار تومان برای پرستاران شرکتی لحاظ می‌شود،الزام شرکت ها به بیمه کردن پرستاران،عقد قرارداد شفاف و با اطلاع طرفین (پرستاران و شرکت ها) و ارائه نسخه سوم قرارداد به پرستاران از جمله الزامات این نوع استخدام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    4 0
    یه فکری هم برای کمبود نیروی اورژانس ۱۱۵. کاش میشد
  • حسین ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    3 0
    بیچاره پرستارای شرکتی چقدر حقشون خورده میشه و بهشون ظلم میشه من بعد از شش سال قراردادی بودن تازه شرکتی شدم افسوس به حال وزارت بهداشت بایستی خورد