دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 118643

به گفته محققان دانشگاه لندن، دو بار مسواک زدن نرم دندان‌ها به شکل ۴۵ درجه در روز کافی است.

سلامت نیوز: به گفته محققان دانشگاه لندن، دو بار مسواک زدن نرم دندان‌ها به شکل ۴۵ درجه در روز کافی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محققان دانشگاه لندن در مورد مسواک زدن دندان‌ها تحقیقاتی انجام دادند؛ در این تحقیقات آنها به این نتیجه رسیدند که روزی دو بار مسواک زدن در روز برای سلامت دندان‌ها کافی است.

این محققان می‌گویند: نباید مسواک محکم بر روی دندان کشیده شود چون باعث تغییر مینای دندان می‌شود و در هنگام مسواک زدن مچ دست باید انعطاف داشته باشد؛ مسواک زدن افقی و عمودی دندان‌ها دیگر مد نظر آنها نیست بلکه بیشتر بر روی مسواک زدن به حالت 45 درجه روی دندان‌ها توصیه شده است.

اتحادیه سلامت دهان و دندان فرانسه نیز توصیه بر 45 درجه مسواک زدن دارد؛ به این صورت که مسواک روی لثه قرار گرفته و به پایین کشیده شود و به صورت دایره‌ای شکل از روی دندان برداشته شود و این کار بر روی هر دندان حتماً باید انجام شود.

محققان می ‌گویند برای هر بار مسواک زدن سه دقیقه وقت بگذارید؛ این کار را می‌توان در زیر دوش یا بین دو ساعت کاری اداره نیز انجام داد و وقت زیادی نمی‌گیرد؛ به گفته این محققان دو بار مسواک زدن در روز کافی است زیرا باکتری‌های دندان حداقل 12 ساعت یک بار نقل مکان می‌کنند؛ آنها در حداقل و حداکثر مسواک زدن دندان‌ها توصیه‌ای نکرده‌اند فقط تاکید در دو بار مسواک زدن در روز دارند.

نویسندگان این تحقیق در انگلستان نیز اصرار بر مسواک زدن بر روی هر دندان و اتصال مسواک با لثه دارند و می‌گویند مسواک زدن بر روی زبان و استفاده از نخ دندان فراموش نشود.

یک مطالعه توسط دانشگاه گلاسکو در سال 2014 نشان داد افرادی که هرگز دندان‌های خود را مسواک نمی‌زنند در معرض خطر ابتلا به سرطان دهان و گلو هستند؛ آنها می‌گویند: در مورد بهداشت دهان و دندان کودکان خود نیز باید اهمیت بدهید و از زمانی که اولین دندان‌های کودک درآمدند باید مسواک زده شود و به آنها مسواک زدن درست را آموزش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالقاسم رخشانی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 0
    بعد از صبحانه و قبل از خواب