مرگ جوانی که بر اثر تصادف به بیمارستان منتقل می شود و بعد از چند روز فوت می کند، برای مسئولان آن بیمارستان دردسر آفرید. زیرا، اقوام متوفی ادعا داشتند که بخاطر نداشتن پول، جنازه را تحول نمی دهند اما بررسیها نشان داد که جنازه متوفی فقط بخاطر نداشتن شناسنامه و مجهول الهویه بودن، در بیمارستان مانده است.

سلامت نیوز: مرگ جوانی که بر اثر تصادف به بیمارستان منتقل می شود و بعد از چند روز فوت می کند، برای مسئولان آن بیمارستان دردسر آفرید. زیرا، اقوام متوفی ادعا داشتند که بخاطر نداشتن پول، جنازه را تحول نمی دهند اما بررسیها نشان داد که جنازه متوفی فقط بخاطر نداشتن شناسنامه و مجهول الهویه بودن، در بیمارستان مانده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، جلال مهدی خواه یکی از ساکنان منطقه ای محروم و دور افتاده در مرز بین استانهای کرمان و هرمزگان بود که بخاطر کار و تامین هزینه های زندگی، ناچار بوده سوار بر موتوری که بیمه هم نداشته است، به روستاهای بشاگرد رفت و آمد کند. اما گویی شیشه عمرش می بایست در همین مسیر بشکند. او با موتور تصادف می کند و 17 روز در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در کما بوده و سرانجام فوت می کند.

حالا 4 روز است که خانواده اش مدعی شده اند که به خاطر نداشتن پول، نمی توانند جنازه متوفی را تحویل بگیرند.

آقای جام شیری از روحانیون گروههای جهادی قم به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: متاسفانه چند روزی است که جلال مهدی خواه فوت کرده اما خانواده اش از پرداخت هزینه های بیمارستان عاجزند و ناچار، جنازه متوفی در بیمارستان مانده است.

جلال مهدی خواه 25 ساله و صاحب همسر و یک دختر خردسال بود. او از جمله افرادی است که در کوهها زندگی می کنند و شناسنامه ندارند.

به گفته روحانی گروههای جهادی که خودش نیز اهل سیستان و بلوچستان است، بیش از 40 نفر از ساکنان منطقه ای در مرز بین استانهای کرمان و هرمزگان، بدون شناسانه زندگی می کنند و از گرفتن یارانه هم محروم هستند. در حالی که جزو اقشار محروم جامعه بوده و می بایست یارانه بگیرند.

جام شیری با اشاره به دشواریهای زندگی مردم در مناطق محروم و دور افتاده، گفت: بیمارستان از خانواده متوفی 9 میلیون تومان پول خواسته بابت هزینه های درمان. اما آنها به زور توانسته اند 4 میلیون جور کنند که بیمارستان زیر بار نمی رود.

وی از رایزنی با مدیرکل بیمه درمانی قم جهت کمک و استمداد برای حل مشکل این خانواده خبر داد و افزود: تاکنون صحبتهایی با مسئولان محلی داشته ایم اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

در همین ارتباط به سراغ دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس رفتیم.

وی علت عدم تحویل جنازه را مجهول الهویه بودن متوفی عنوان کرد و افزود: این فرد که بر اثر تصادف به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس آورده می شود، به رغم اینکه هویت نامشخصی داشت اما از خدمات درمانی برخوردار شد و تحت مراقبت های ویژه نیز قرار گرفت.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس، برای تحویل جنازه متوفی می بایست هویت او مشخص شود که متاسفانه افرادی که به عنوان اقوام متوفی مراجعه کرده بودند، خودشان هم شناسانه نداشتند و بیمارستان اجازه ندارد در چنین شرایطی، جنازه را تحویل دهد.

نوروزیان ادامه داد: حتی فردی که مدعی بود پدر متوفی است، خودش هم شناسنامه و مدرک شناسایی نداشت.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری جنازه در بیمارستان فقط بخاطر مجهول الهویه بودن متوفی بوده است، تصریح کرد: هرچند هزینه های زیادی بابت مراقبت های درمانی از بیمار متوفی صرف شده است اما نگهداشتن او فقط بخاطر این بوده که شناسنامه و مدرکی نداشته که بتوان او را شناسایی کرد.

نوروزیان با اعلام اینکه سرانجام پس از گذشت چند روز، اقوام متوفی با گرفتن نامه ای از دادگاه، برای گرفتن جنازه اقدام کرده اند، گفت: جنازه این متوفی امروز تحویل خانواده اش می شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، چندی قبل در واکنش به خبری مبنی بر نگهداری بیماران فوتی در بیمارستان تا زمان پرداخت هزینه‌ها، گفته بود که تمام مراکز دولتی و خصوصی اگر بابت پرداخت هزینه اقدام به نگهداشتن متوفی کنند، مجرمند و حتما برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha