معاون اورژانس كشور از انجام 144 هزار و 53 مورد ماموریت اعم از تصادفی و غیرتصادفی از ابتدا تا پایان تیر ماه در طرح امداد تابستانی كل كشور خبر داد.

دكتر سرور، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از ابتدا تا پایان تیرماه سال جاری 34 هزار و 600 مورد ماموریت تصادفی و 109 هزار و 453 مورد ماموریت غیرتصادفی توسط اورژانس كل كشور انجام شده است.

فعالیت 889 پایگاه جاده‌ای در طرح امداد تابستانی

استقرار آمبولانس‌ها در حاشیه جاده‌ها از 10 تیر تا اول مهر ماه

نظارت عوامل بهداشتی دانشگاه‌ها بر عرضه مواد غذایی

وی با بیان این كه در طرح امداد تابستانی اغلب پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس كشور در حاشیه جاده‌ها مستقر شدند، افزود: 889 پایگاه جاده‌ای در طرح امداد تابستانی فعالیت دارند. در این طرح به دنبال ابلاغی به دانشگاه‌ها مقرر شد كه از 10 تیر تا اول مهر ماه آمبولانس‌ها كنار جاده‌ها استقرار داشته و همچنین به نظارت دقیق عوامل بهداشتی دانشگاه‌ها بر عرضه مواد غذایی و تعامل مجموعه این عوامل با پلیس راه، هلال احمر و راهداری نیز تاكید شد.

معاون اورژانس كشور گفت: همزمان با تعطیلات میلاد حضرت علی (ع) به صورت جداگانه ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام شد و طی آن دانشگاه‌ها مكلف شدند كه از 25 تا 28 تیر ماه نسبت به استقرار آمبولانس‌ها كنار جاده‌ها و همچنین نظارت عوامل بهداشتی برعرضه مواد غذایی، به صورت جدی عمل كرده و بیمارستان‌ها نیز از آمادگی لازم برخوردار باشند.

فعالیت 11 پایگاه امداد هوایی اورژانس كشور در طول تابستان

دكتر سرور با بیان این كه امداد هوایی اورژانس كشور در طول ایام تابستان در11 پایگاه امدادرسانی می‌كنند؛ افزود: امداد هوایی اورژانس كشور در شهرهایی مانند تهران، خوزستان، اصفهان، فارس، كرمان، بندرعباس، شاهرود، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و كرمانشاه به فعالیت مشغول هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های امداد ساحلی اورژانس كشور، گفت: در طرح امداد ساحلی، 33 كمپ در مازندران، 4 كمپ در گیلان و 2 كمپ در گلستان ارایه خدمت می‌كنند.

ثبت 17 مورد حوادث ویژه غیرتصادفی و 144 مورد حوادث ویژه تصادفی

معاون اورژانس كشور با بیان این كه طی تیر ماه سال جاری به 17 مورد حوادث ویژه غیرتصادفی و 144 مورد حوادث ویژه تصادفی امدادرسانی شده است؛ ادامه داد: از میان حوادث ویژه غیرتصادفی 89 مورد به بیمارستان اعزام و 14 مورد فوتی نیز گزارش شده است. در مورد حوادث ویژه تصادفی نیز 968 مورد به بیمارستان اعزام شده و 146 مورد فوتی را به دنبال داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha