سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 118710

یک متخصص و جراح مغز و اعصاب در خصوص دیسک کمر گفت: پیشگیریها در زمینه دیسک کمر باید از سنین نوجوانی صورت گیرد و آداب صحیح نشستن، راه‌رفتن و خوابیدن رعایت شود.

علایم دیسک کمر را بشناسید

سلامت نیوز: یک متخصص و جراح مغز و اعصاب در خصوص دیسک کمر گفت: پیشگیریها در زمینه دیسک کمر باید از سنین نوجوانی صورت گیرد و آداب صحیح نشستن، راه‌رفتن و خوابیدن رعایت شود.

"دکتر احمد ایروانی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری دیسک کمر با افزایش سن بیشتر مشاهده می‌شود و از سن 20 سالگی به بعد در ورزشکارانی که ورزشهای سنگین انجام می‌دهند، افراد دارای مشاغل سنگین و کسانی که علل زمینهای یا ارثی دارند دیده می‌شوند.

وی در خصوص علایم این بیماری، تصریح کرد: اگر بنا به هر دلیلی دیسک از قسمت عقبی دچار بیرونزدگی شود سبب بروز درد در ناحیه کمر با انتشار به پاها می‌شود که این دردها معمولاً به صورت یک طرفه هستند و با علایمی همچون احساس خواب‌رفتگی، گزگز، مورمور و احساس ضعف و درد در ناحیه کمر، باسن، پشت یا جلوی ران همراه است.

این جراح با اشاره به نحوه تشخیص این بیماری، عنوان کرد: تشخیص به وسیله MRI صورت میگیرد اگر این بیماری در حد خفیف یا متوسط باشد درمان به صورت دارویی، انجام ورزش‌های خاص و توانبخشی خواهد بود اگر درمان‌های دارویی جواب ندهد که معمولاً در 5 تا 10 درصد افراد این گونه است که نیاز به جراحی به وجود می‌آید. ناگفته نماند که شیوع این بیماری در بین مردان و زنان یکسان است، ولی در مردان در کشور ما چون بیشتر به مشاغل و ورزشهای سنگین میپردازند بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر ایروانی یادآور شد: از سنین نوجوانی پیشگیری‌ها باید لحاظ، از افزایش وزن جلوگیری و همچنین از انجام کارهای سنگین حتیالامکان پرهیز شود، قوانین احتیاطی در رانندگی و مشاغل رعایت شود و مراقبتهای لازم صورت گیرد و نحوه صحیح نشستن، خوابیدن و راهرفتن فراموش نشود؛ چرا که در طولانی مدت باعث بروز دیسکهای کمر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha