سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 118735

پزشکان معتقدند انسولین می‌تواند از سلول‌های پانکراس در برابر عارضه «پانکراتیت» یا التهاب لوزالمعده حفاظت کند.

سلامت نیوز: پزشکان معتقدند انسولین می‌تواند از سلول‌های پانکراس در برابر عارضه «پانکراتیت» یا التهاب لوزالمعده حفاظت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه منچستر تاکید کردند: از انسولین می‌توان برای جلوگیری از تاثیرات سمی متابولیت‌ها که موجب التهاب لوز‌المعده می‌شوند، استفاده کرد.

عارضه التهاب لوزالمعده در واقع ورم ناگهانی پانکراس است که وظیفه ترشح آنزیم‌های گوارشی را در دستگاه گوارش برعهده دارد. این بیماری اغلب با تب، حالت تهوع و ورم شکمی همراه است. در حال حاضر درمانی برای التهاب لوز‌المعده وجود ندارد.

طبق گفته پزشکان، بازگشت اسید صفرا از سنگ صفرا و مصرف بالای موادالکلی همراه با رژیم‌ غذایی پرچرب از دلایل اصلی بروز پانکراتیت است.

«جیسون بروس»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: زمانی که موادالکلی و چربی داخل سلول‌های پانکراس انباشت می‌شوند، موجب می‌شود ترکیبات کوچک موسوم به متابولیت سطح انرژی سلولی را تقلیل دهند و کلسیم سلولی را بالا ببرند. این امر از بین رفتن کنترل نشده سلولی را به همراه دارد و آنزیم‌های سمی بیشتری ترشح می‌کند که موجب هضم پانکراس و بافت‌های اطراف آن می‌شود.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، انسولین هورمون ترشح شده از سلول‌های بتا در پانکراس است. به گفته متخصصان، انسولین گزینه مناسبی برای این مطالعه است چرا که پیش از این در درمان بیماران چاق مبتلا به پانکراتیت مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha