سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 118737

یکی از متخصصان سرطان (انکولوژی) می گوید: سرطان را همه ما می شناسیم و کم و بیش با علایم آن آشنا هستیم؛ گاه افرادی به من مراجعه می کنند که با گرفتن شرح حال آنان احتمال ابتلا به سرطان را نمی دهم اما باز هم برای بررسی بیشتر آزمایش هایی را تجویز می کنم.

نشانه های ساده ای که خبر از سرطان می دهند

سلامت نیوز: یکی از متخصصان سرطان (انکولوژی) می گوید: سرطان را همه ما می شناسیم و کم و بیش با علایم آن آشنا هستیم؛ گاه افرادی به من مراجعه می کنند که با گرفتن شرح حال آنان احتمال ابتلا به سرطان را نمی دهم اما باز هم برای بررسی بیشتر آزمایش هایی را تجویز می کنم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، او می گوید: شاید با توجه به حساسیت های فصلی، خیلی از ما نسبت به سرفه های مداوم خود و اطرافیانمان حساس نشویم یا سردردهای مزمن را ناشی از خستگی بدانیم اما حتی همین نشانه های به ظاهر ساده می تواند علامت هشدار دهنده بیماری سرطان باشد؛ در واقع نباید حتی کوچک ترین و بی اهمیت ترین علایم را نادیده گرفت؛ چرا که سرطان می تواند همه جور علایمی داشته باشد.از سردرد گرفته تا تغییر رنگ ادرار.

در مطلبی از سایت «هلث نیوز» آمده است که با بالا رفتن سن باید نسبت به یکسری علایم حساس تر بود. این علایم عبارت است از؛

سرفه های مزمن: سرفه نباید بیش از ۳ یا ۴ هفته طول بکشد؛ در صورت ادامه یافتن سرفه به ویژه اگر سیگار می کشید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

خستگی مفرط:اگر به علت دیر خوابیدن و زود از خواب بیدار شدن احساس خستگی مفرط کنید، این امر عادی است. اما اگر بدون دلیل خاص همیشه احساس خستگی می کنید و این حالت چندین هفته ادامه داشته، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

سردرد: اگر به طور طبیعی به سردرد مستعد نیستید و به طور ناگهانی دچار سردرد می شوید به گونه ای که هر روز برای تسکین درد، قرص مسکن مصرف می کنید، باید علت این مشکل را پیگیری کنید. سردردهای مزمن می تواند به علت استرس، برنامه غذایی ناسالم، کمبود خواب و بیماری های متعدد دیگر باشد.

لکه های سفید و قرمز روشن روی دهان یا لب:افراد سیگاری با دیدن این نوع تغییرات در دهان باید به پزشک مراجعه کنند. زیرا این علایم می تواند، نشانه سرطان دهان باشد.

کاهش وزن: اگر بدون گرفتن رژیم یا فعالیت جسمی، وزن شما کاهش یافته بهتر است به پزشک مراجعه کنید. این امر می تواند علامت یک مشکل بزرگ باشد.

لکه بینی:در صورت لکه بینی در فواصل قاعدگی به پزشک مراجعه کنید.

تغییر در ادرار:مشاهده هرگونه خون یا ترشح در ادرار از علایم خطر است و باید به پزشک مراجعه کرد. میزان ادراری که طی روز تخلیه می شود نیز باید بررسی شود. با بالا رفتن سن، نیاز به دفع ادرار بیشتر می شود اما اگر نیاز به دفع ادرار در هنگام شب به طور ناگهانی افزایش یافت توصیه می کنیم که به پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha