نماینده سیستم استراتژی بین‌المللی کاهش بلایا (ISDR) در ایران گفت: ایران از نظر سلامت بیمارستان‌ها در زمان حوادث از کشورهای پیشرو در منطقه می‌باشد.

دکتر سیدمحمد ساداتی نژاد نماینده سیستم استراتژی بین‌المللی کاهش بلایا مستقر درسازمان ملل متحد در ایران گفت: شعار امسال ISDR و سازمان بهداشت جهانی مقاوم سازی و ایمنی بیمارستان‌ها در حوادث و بلایای طبیعی است و ایران از لحاظ ایمنی بیمارستان‌ها و اقدامات انجام شده در این زمینه از کشورهای پیشرو در منطقه است.

وی افزود: طبق مصوبه سندکوبه که با مشارکت 268 کشور از جمله ایران به تصویب رسیده است تمام کشورهای عضو باید تا سال 2010 مدارس و بیمارستان‌ها را برای رویارویی با حوادث ایمن کنند.

ساداتی نژاد گفت: نقش بیمارستان‌ها در حوادث بسیار حساس است و اگر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در وقوع یک حادثه خراب شوند فاجعه دیگری رخ می‌دهد و سلامت افراد را دو چندان تهدید می کند.

وی تصریح کرد: ایمن کردن خانه‌ها نیز مهم است ولی چون هزینه زیاد و فرصت کافی می‌طلبد و اهمیت بیمارستان‌ها بیش از آن است، بیمارستان‌ها در اولویت ISDR قرار گرفتند.

نماینده ISDR در ایران گفت: ایمنی و مقاوم سازی بیمارستان‌ها به معنای سلامت سازه و ساختمان و تجهیزات الکترونیکی و پزشکی بیمارستان و ایمنی پرسنل و بیماران و ادامه فعالیت بیمارستان بعد از حادثه می باشد.

وی افزود: کشورهای در حال توسعه مشکلات بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند اما در ایران اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است از جمله یک برنامه کاری 2 ساله توسط ISDR که فقط در ایران انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha