سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 118746

آکادمی متخصصان اطفال آمریکا دستورالعمل جدیدی را برای حفظ سلامت و بهداشت دندان‌های کودکان ارائه کرد.

سلامت نیوز: آکادمی متخصصان اطفال آمریکا دستورالعمل جدیدی را برای حفظ سلامت و بهداشت دندان‌های کودکان ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اکنون پزشکان توصیه می‌کنند به محض اینکه کودک دندان درآورد باید استفاده از خمیردندان‌های حاوی فلوراید بدون در نظر گرفت میزان خطر پوسیدگی آغاز شود اما طبق دستورالعمل جدید آکادمی متخصصان اطفال آمریکا برای شست‌و‌شوی دندان‌های کودکان زیر سه ساله و کم‌سن‌تر باید از مقدار کمی خمیردندان که حداکثر به اندازه یک دانه برنج باشد، استفاده شود و در حالی که میزان مناسب خمیردندان برای کودکان بالای سه سال در هر نوبت مصرف، باید به اندازه یک دانه نخود باشد.

همچنین توصیه می‌شود هر سه تا شش ماه یکبار پس از آنکه کودک دندان درآورد توسط دندانپزشک دندان‌های او با فلوراید شست‌وشو داده شوند اما استفاده شوینده‌های غیرنسخه‌ای فلوراید برای کودکان زیر شش سال توصیه نمی‌شود زیرا امکان فرو بردن فلوراید وجود دارد.

پزشکان همچنین مصرف مکمل‌های حاوی فلوراید را برای کودکان ساکن در مناطقی که آب آشامیدنی مصرفی آنان دارای فلوراید نیست، توصیه می‌کنند.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، از آنجا که پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری مزمن در میان کودکان آمریکایی است مقامات حوزه سلامت این کشور امیدوارند دستورالعمل جدید بتواند میزان پوسیدگی‌های دندانی را در بین کودکان و بزرگسالان کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha