وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از دستاوردهای مهم در دولت تدبیر و امید را دور شدن سازمان تامین اجتماعی از هرگونه تنش سیاسی عنوان کرد و گفت: آرامش این سازمان نیز بالطبع به جامعه منتقل خواهد شد.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از دستاوردهای مهم در دولت تدبیر و امید را دور شدن سازمان تامین اجتماعی از هرگونه تنش سیاسی عنوان کرد و گفت: آرامش این سازمان نیز بالطبع به جامعه منتقل خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در مراسم افتتاح شعبه 28 تامین اجتماعی که یکی از بزرگترین شعبات سازمان تامین اجتماعی در استان تهران محسوب می شود، افزود: این سازمان در یکسال گذشته اقدامات ارزشمندی را انجام داده که بی تردید طی سه سال آینده عملکرد مثبت آن بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: امروز کارمندان سازمان تامین اجتماعی باید به مراجعه کنندگان آن به شکل کارفرما نگاه کنند و خود را خادمان آنها بدانند.

به گفته وی، سازمان تامین اجتماعی در سه حوزه درمان، خدمات غیردرمانی و رفاه و مسئولیت اجتماعی فعالیت می کند. ربیعی با اشاره به اینکه حوزه رفاه و مسئولیت اجتماعی در سالهای گذشته به طور عام مغفول مانده بود، گفت: باید مسئولان این بخش هر روز خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهند زیرا صندوق تامین اجتماعی مال مردم است و باید از منابع خودشان به آنها خدمات گوناگون ارائه شود.

وزیر کار گفت: امروز 35 میلیون نفر خانواده بزرگ تامین اجتماعی در کشور را تشکیل می دهند. طی یکسال گذشته 12هزار میلیارد تومان در حوزه درمان هزینه شده که 6 هزار میلیارد تومان آن مربوط به حوزه های ملکی و 6 هزار میلیارد تومان دیگر به صورت غیرمستقیم بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که ارزش خدمات آنچنان ارتقا یابد که بیماران پس از دریافت خدمات درمانی با طیب خاطر و کاهش رنج روحی از مراکز درمانی خارج شوند.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ گروه سیاسی نیست و اجازه داده نمی شود که حتی یک ریال از از حقوق بیمه شدگان تخطی شود.

وی درآمد شرکت های سازمانهای تامین اجتماعی را حدود 10هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: متاسفانه با افت بورس حدود 20هزار میلیارد تومان از این درآمد کاهش یافته است.

وی با اشاره به مدیریت سالم سازمان تامین اجتماعی گفت: امروز حتی اگر مدیری پاداش های کلان دریافت کند آن را به صندوق عودت می دهد زیرا اعتقاد دارد که تامین اجتماعی خانواده ای بزرگ است که باید خدمات خود را هر روز به بیمه گذاران افزایش دهد.

به گفته ربیعی، همچنین سالانه 6 هزار میلیارد تومان برای بیمه سلامت هزینه می شود.

ربیعی یادآور شد: نخستین روز که به سازمان تامین اجتماعی آمدم قول دادم که دفترچه های بیمه را ارزشمند کنم و امروز خوشحالم که به این مهم دست یافته ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هنوز باید کار زیادی انجام دهیم زیرا کار نکرده بسیار است. کار در زنجیره های اجتماعی به یکدیگر اتصال دارد به طور یقین وقتی اقدامی در خور در یک حوزه صورت بگیرد به دیگر بخش های اقتصادی و اجتماعی تسری می یابد.

ربیعی در پایان گفت: دولت تدبیر و امید مهمترین اولویت خود را ارتقا رفاه اجتماعی قرار داده است و همه دولتمردان در این جهت با یکدیگر همگام و متعامل هستند.

در پایان این مراسم که تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم حضور داشت از تعدادی از کارمندان نمونه این سازمان تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha