کارشناسان دانشگاه MIT اعلام کردند: سیاست‌های کاهش انتشار آلاینده‌های کربن می‌تواند به میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های خدمات درمانی منجر شود.

سلامت نیوز: کارشناسان دانشگاه MIT اعلام کردند: سیاست‌های کاهش انتشار آلاینده‌های کربن می‌تواند به میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های خدمات درمانی منجر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طرفداران حذف آلاینده‌های کربنی همیشه به مزایای هوای پاک و داشتن خانواده‌های سالم‌تر اشاره می‌کنند و توجیه آنها این است که هزینه‌های گزاف سیاست‌های مبارزه با تغییرات جوی با صرفه‌جویی در هزینه‌های خدمات درمانی جبران می‌شود.

اکنون تیمی از متخصصان دانشگاه MIT برآورد کرده‌اند که سود حاصل از اعمال سیاست‌های مقابله با آلاینده‌ها 10 برابر بیش از هزینه‌های اجرای آن است.

«تامی تامپسون»، سرپرست اصلی این مطالعه می‌گوید: اگر در مطالعات سودآوری سیاست‌های آب و هوایی، مزایای چشمگیر سلامتی ناشی از هوای پاک و سالم لحاظ نشود، این تحلیل‌گران مزایای این سیاست‌ها را به شدت نادیده انگاشته‌اند.

متخصصان دانشگاه MIT با در نظر گرفتن سه برنامه اصلی آب و هواییِ دولت آمریکا در کاهش آلاینده‌های کربنی، تأثیر اجرای این سیاست‌ها را بر هزینه‌های خدمات درمانی مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، متخصصان MIT دریافتند هزینه‌های اجرای این سیاست‌ها 10 برابر کمتر از هزینه‌های خدمات درمانی برای بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا است. این کاهش هزینه‌ها با کم شدن میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و کاهش سرمایه‌گذاری روی بیماری‌های مرتبط با بیماری‌ها رخ می‌دهد.

بنابر مطالعات گذشته، بهبود کیفیت هوا افزایش سریع میزان مرگ و میرهای ناشی از آمفیزم، آسم و ذات‌الریه را کند کرده اما در این مطالعات مزایای اقتصادی سیاست‌های کاهش انتشار آلاینده‌های کربنی لحاظ نشده بود. در یکی از برنامه‌های موفق جلوگیری از انتشار آلاینده‌های کربنی که 14 میلیارد و 500 میلیون دلار هزینه‌ اجرای آن بود، 10.5 برابر این مبلغ صرفه‌جویی در خدمات درمان به‌ همراه داشت. در برنامه‌ دیگر 247 میلیارد دلار صرفه‌جویی در خدمات درمانی صورت گرفت در حالی که هزینه اجرای این برنامه 208 میلیارد دلار بوده است.

جزئیات بیشتر دراین‌باره در مجله‌ «نیچرکلایمت‌چنج» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha