وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از درخواست برخی شرکتهای دارویی خارجی مبنی بر ایجاد پروژه های مشترک با شرکتهای دارویی ایرانی خبر داد و گفت: این شرکتها خواستار تولید مشترک دارو با ایران هستند.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با مهر افزود: چند شرکت دارویی خارجی خواستار انجام پروژه های مشترک با جمهوری اسلامی ایران هستند که در این میان برخی از این شرکتها در حال مذاکره در مرحله تولید مشترک قرار دارند.

وی اضافه کرد: این شرکت ها با شرکت های خصوصی دارویی ایران در حال مذاکره بوده و برخی از آنها نیز به دنبال این مسئله هستند که محصول دارویی ایرانی توسط آنها توزیع شود.

وزیر بهداشت تأکید کرد: وزارت بهداشت کارخانه تولید دارویی ندارد و مسئولیت این وزارتخانه، سیاستگذاری، حمایت و کمک به این نوع همکاری ها است.

وی با استقبال از این همکاریها اظهار داشت: توصیه می کنیم همکاران در بخش های تولیدات دارویی این همکاری های بین المللی را گسترش دهند چرا که این موضوع ضمن ارتفاء فناوری در کشور، موجب می شود محصولات مورد نیاز کشور را با کیفیت بهتری تولید و محصولات تولید شده را در یک گستره وسیع تری توزیع کنیم.

دکتر لنکرانی در خصوص نتیجه بخش بودن این مذاکرات یادآور شد: در این موضوع که آیا این همکاری ها به نتیجه می رسد یا خیر باید توجه داشت که این مذاکرات تجاری میان شرکت های خصوصی ایران با شرکت های دارویی خارجی انجام می گیرد و به نوع مذاکرات آنها بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha