سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11880

رئیس انجمن رادیولوژی ایران بر حفظ جایگاه پزشکان کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه جامعه پزشکی امروز مورد هجمه کلامی و مقرراتی مناصب مختلف قرار گرفته است.

دکتر عبدالرسول صداقت در آستانه روز پزشک (اول شهریور)، در خصوص جایگاه جامعه پزشکی کشور، به مهر گفت: به رغم سابقه بسیار طولانی ایران در طب دنیا، این روزها بحث طب و طبابت در کشور با معضل های اجتماعی در آمیخته و منجر به این شده که جایگاه پزشکان دچار تزلزل شود.

وی تصریح کرد: تزلزل جایگاه جامعه پزشکی باعث شده هر فردی به خودش اجازه بدهد پزشکان را با روشهای مختلف تهدید و یا بعضا تحقیر کند که بروز چنین وضعیتی، متوجه متصدیان امور اجرایی کشور است.

صداقت افزود: وقتی دولت به عنوان متصدی امور اجرایی کشور، برخورد مناسبی با پزشکان داشته باشد، دیگران مثل سازمانهای بیمه گر و حتی رسانه ها این اجازه را به خود نمی دهند مسائل پزشکی را در قالب هجو بیان کنند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با تاکید بر اینکه جایگاه پزشک در هیچ جامعه ای به خصوص جامعه اسلامی، کمتر از یک روحانی نیست، گفت: وجود پزشکان در جامعه منجر به افزایش امنیت روانی در کشور می شود.

وی با تشبیه کشور به یک میدان جنگ که پشتیبانی از سربازان موجب ایستادگی و مقاومت آنان می شود، از پزشکان به عنوان یک تیم پزشکی در جامعه یاد کرد و افزود: هرگونه تزلزل در جامعه پزشکی منجر به تزلزل در امنیت اجتماعی می شود.

صداقت به اهمیت دو مقوله "سلامت" و "امنیت" در کلام پیامبر (ص) اشاره  کرد و گفت: اگر جامعه پزشکی مورد تهاجم قرار بگیرد، امری که متاسفانه امروز اتفاق افتاده و پزشکان مورد هجمه کلامی و مقرراتی مناصب مختلف قرار می گیرند، باید نسبت به بروز اختلال در امنیت اجتماعی نگران بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha