بیش از یک ماه از انباشت زباله ها و به معنای دیگر دپوی موقت آن در سواحل شهر محمودآباد در استان مازندران می گذرد اما دپوی روزانه 30 تن زباله در ساحل این شهر به بحران جدید زیست محیطی تبدیل شده است.

دپوی روزانه 30 تن زباله در ساحل محمودآباد

سلامت نیوز: بیش از یک ماه از انباشت زباله ها و به معنای دیگر دپوی موقت آن در سواحل شهر محمودآباد در استان مازندران می گذرد اما دپوی روزانه 30 تن زباله در ساحل این شهر به بحران جدید زیست محیطی تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، انباشت زباله در حاشیه ساحل شهر محمودآباد علاوه بر ایجاد منظره ای ناخوشایند، معضلات محیط زیستی را نیز برای مردم منطقه و مسافران این شهر به وجود آورده به طوری که مسافران تابستانی محمودآباد سعی می کنند از این محیط به دلیل بوی تعفن زباله ها دور شوند.
محمودآباد شهری ساحلی است که جایی برای دفن زباله ندارد و به گفته مسئولان استانی، پیش از این زباله های این شهر به شهرستان آمل می رفته و در آنجا به صورت بهداشتی دفع می شده اما بیش از یک ماه است که دیگر مسئولان شهرستان آمل اجازه ورود زباله های محمودآباد را به این شهر نمی دهند.


از طرفی مسئولان شهر محمودآباد نیز به دلیل نبودن فضا برای دپوی زباله ها، آن را در کنار ساحل به صورت موقت نگداری می کنند اما ساحل این شهر به تلی از زباله تبدیل شده که به دلیل گرمای تابستان فضای منطقه را بوی تعفن برداشته و معضلات بهداشتی و محیط زیستی را برای مردم به وجود آورده است.
عبدالوحید فیاضی نماینده مردم محمودآباد درباره مشکل دپوی زباله های این شهر در ساحل به خبرنگار پانا می گوید: روزانه حدود 30 تن زباله و در روزهای تعطیل با توجه به حضور گردشگران از استان‌ های دیگر تا 80 تن زباله به سوی ساحل سرازیر می‌ شود که این امر نشان دهنده کوتاهی مسئولان استان مازندران و شهرستان محمودآباد است که تا کنون به فکر مسایل دیگر بوده و به فکر دفع بهداشتی زباله نبوده اند.


وی همچنین معتقد است که مسئولان محیط زیست و شهرداری و سایر ارگان های مربوطه باید به این نکته توجه کنند که مردم محمودآباد چه گناهی دارند که باید این زباله ها را تحمل کنند و سلامت آن ها به خطر بیافتد. اصلا به صلاح نیست در این زمینه تعلل شود. استاندار محمودآباد باید این موضوع را پیگیری کند. نباید زباله در این منطقه بماند و هر چه سریعتر باید چاره ای جدی اندیشیده شود.
فیاضی اختصاص زمین مناسب برای شهرداری توسط مراجع ذیربط برای رفع کوتاه مدت این مشکل را راهگشا می داند و می گوید: در واقع جایگاه فعلی دپوی زباله‌ در شهر محمودآباد به دلیل مجاورت با ساحل مورد تایید مسئولان ذیربط استان و شهرستان نیست. از طرفی با امکانات و شرایط موجود تنها می ‌توان تصمیم گرفت که محلی برای دپوی روزانه زباله در نظر گرفته شود.
نماینده مردم محمودآباد با اشاره به مشکلات محیط زیستی این معضل نیز معتقد است: اگر بخواهیم آلودگی زیست محیطی ناشی از زباله در شهرستان نداشته باشیم باید نیروگاه برق با منبع زباله بسازیم که هزینه‌ اش بالاست.
وی درباره راه اندازی نیروگاه زباله سوز نیز می گوید: برای جمع ‌آوری بهداشتی زباله در شهرستان ساری و نوشهر، استفاده از دستگاه ‌های زباله سوز پیش‌ بینی شده که در صورت تأمین اعتبار در سال آینده راه ‌اندازی می‌ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha