چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 118807

مطالعات کارشناسان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد قهوه برای حافظه، خلق و خو و به دست آوردن انرژی اثرات مفیدی دارد.

دانستنی های جدید درباره فواید قهوه

سلامت نیوز: مطالعات کارشناسان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد قهوه برای حافظه، خلق و خو و به دست آوردن انرژی اثرات مفیدی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مطالعه‌ای توسط کارشناسان تغذیه در دانشگاه هاروارد در آمریکا نشان می‌دهد هیچ ارتباطی بین مصرف قهوه و افزایش مرگ ناشی از سرطان یا بیماری‌های قلبی و علل دیگر وجود ندارد.

طی چند دهه همه کارشناسان بهداشت و درمان به قهوه و اثرات آن در سلامت و مرگ و میر بدبین بودند؛ در مطالعات اخیر توسط دکتر «راب وان دام» و همکارانش سوابق پزشکی و اطلاعت مربوط به عادات زندگی 130 هزار بزرگسال طی یک دوره 24 ساله مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نتایج به دست آمده نشان دادند هیچ ارتباطی بین مصرف قهوه و افزایش مرگ ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی و یا حتی علل دیگر وجود ندارد.

این مطالعه بخشی از یک رشته از مطالعات اخیر است و فواید قهوه را نشان می‌دهد که موجب کاهش ابتلا به دیابت 2، ملانوم و بیماری پارکینسون می شود؛ مطالعات دیگر نشان می دهد سطح حافظه، خلق و خو و به دست آوردن انرژی اثرات خوبی دارد.

مطالعات قبلی در مورد سرطان پوست نشان داده‌اند که این نوشیدنی مرتبط با یک ژن درمانی است و نقش اصلی در ایجاد کارسینوم سلول بازال دارد و ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در قهوه نیز می‌تواند در این امر دخالت داشته باشد.

دکتر «وان دام» گفت: قهوه برای همه خوب نیست برای مثال برای زنان باردار خطر سقط جنین دارد و باید خوردن آن را محدود کنند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهند مصرف قهوه در حد متوسط کاملاً بی‌ضرر است اما افرادی که مبتلا به کلسترول بالا هستند باید احتیاط کنند.

بدیهی است افرادی که دچار بی‌خوابی هستند یا افرادی که افزایش ضربان قلب دارند باید توجه داشته باشند و از مصرف قهوه تا حد امکان خود داری کنند.

پس به طور خلاصه قهوه سیاه و سفید یک نوشیدنی سالم برای اکثر افراد سالم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha