رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طبق تفاهمنامه اخیر وزارت بهداشت و بیمه‌ها، بیمه‌ها مکلف شده‌اند اعتباراتی که وزارتخانه به آنها می‌دهد را ظرف مدت یک هفته توزیع کنند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طبق تفاهمنامه اخیر وزارت بهداشت و بیمه‌ها، بیمه‌ها مکلف شده‌اند اعتباراتی که وزارتخانه به آنها می‌دهد را ظرف مدت یک هفته توزیع کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس رسول دیناروند در سیزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران گفت: منطقی نیست که وضعیت امروز را با 40 سال پیش مقایسه کنیم چون قابل قیاس نیست و اختلاف در این زمینه بسیار چشمگیر است.

وی ادامه داد: جامعه داروسازی طی سال‌های گذشته توسعه زیادی در دانشکده‌ها داشته و سالانه هزار نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند.

دیناروند گفت: با این وجود تعداد داروسازان کمتر از 20 هزار نفر است در حالی که در ترکیه این تعداد 2برابر و در مصر 3 برابر است.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: جامعه داروسازی بسیار کوچک است اما در توسعه علمی کشور بیش از وزن خود اثرگذار است و در 18 دانشمند برتر که یک درصد به علوم پزشکی اختصاص دارد 9 نفر داروساز هستند در واقع 50 درصد دانشمندان را داروسازان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: در حوزه صنعت، فرآوری بالای دنیا در کشور امکانپذیر شده و  نانو دارو، بیوتکنولوژی، داروهای صعب‌العلاج و داروهایی که تأییدیه اروپا را در سال 2013 گرفته‌اند اکنون در کشور تولید می‌شوند.

دیناروند در حوزه خدمات دارویی گفت: علیرغم بی‌انصافی و تذکراتی که به ما از سوی رسانه‌ها و مجلس داده می‌شود خدمات شایسته‌ای ارائه می‌شود که باید از آن تقدیر کرد نه اینکه تحت فشار باشند و حقوق حرفه‌ای آنها نادیده گرفته شده و زیر سؤال بروند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: تفاهمات خوبی با سازمان‌های بیمه انجام شده که در تفاهمنامه اخیر و دادن اعتبارات لازم از سوی وزارت بهداشت به بیمه‌هاست. مهمترین شرط این تفاهمنامه مکلف کردن بیمه‌ها برای توزیع اعتبارات ظرف مدت یک هفته است.

وی گفت: سال گذشته کمبودهای جدی دارو، تغییر نرخ ارز و برخی فشارها را تجربه کردیم اما امروز شرایط نسبتاً مناسب شده و کمبودها بسیار محدود و معدود شده است.

دیناروند گفت: در کنترل قیمت دارو نیز کارهایی انجام داده‌ایم تا شاهد تغییرات جهشی نباشیم بدین ترتیب جلوی افزایش دارو را به طور کامل گرفته‌ایم و در 6 ماه آینده کاری می‌کنیم تا فشاری به مردم نیاید اما این طور نخواهد بود که اقتصاد تولید داخل ضربه بخورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha