رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های طولانی گذشته به گونه‌ای بیمار بود که خواسته و ناخواسته این بیماری را به نظام سلامت سرایت می‌داد و با بدهی‌های 10 ماهه اقتصاد داروخانه‌ها را فلج می‌کرد.

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های طولانی گذشته به گونه‌ای بیمار بود که خواسته و ناخواسته این بیماری را به نظام سلامت سرایت می‌داد و با بدهی‌های 10 ماهه اقتصاد داروخانه‌ها را فلج می‌کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حمید خویی امروز در سیزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان گفت: سال‌های طولانی با سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سازمانی بیمار مواجه بودیم که خواسته و ناخواسته این بیماری را به اجزای نظام سلامت سرایت می‌داد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات پرداخت بیمه‌ها به داروخانه‌ها تا 9 و 10 ماه به تعویق می‌افتاد و این کار اقتصاد داروخانه‌ها را فلج می‌کرد.

خویی گفت: اما در یک سال گذشته شاهد تحول اساسی در سیاستگذاری و عملکرد سازمان تأمین اجتماعی هستیم که نتایج اولیه و زودرس آن را در محیط کار داروخانه‌ها لمس کردیم.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران ادامه داد: این تحول عظیم در پرداخت معوقه‌ها شاید در 20 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و اکنون مطالبات خرداد را بیمه‌ها به داروخانه‌ها داده‌اند.

همچنین سبحانیان دبیر اجرایی این همایش گفت: 2500 نفر در سیزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان شرکت کردند البته تمایل برای ثبت‌نام بیش از اینها بود اما وزارت بهداشت اجازه شرکت بیشتر را به ما نداد.

وی افزود: 71 شرکت محصولات ایرانی و خارجی خود را به نمایش گذاشتند که 16 شرکت خارجی و 50 شرکت داخلی هستند.

سبحانیان گفت: محور این کنگره به جمعیت ویژه اختصاص دارد که شامل سالمندان، جوانان، زنان باردار و شیرده و بیماران خاص می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha