رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو (که در زمان احمدی‌نژاد هم چهار سال معاونت کامران باقری لنکرانی، کاندیدای ردصلاحیت شده جبهه پایداری در انتخابات 1392، را برعهده داشت) با زبان ارعاب با رسانه‌ها سخن گفته و خبرنگاران پیگیر ماجرای روغن پالم، توسط سازمان او به پیگرد قضایی تهدید شده‌اند. این در حالی است که خود او به دلیل پرونده پالم و عدم اعلام اسامی شرکت‌های متخلف به دادسرای کارکنان دولت احضار شده است و روز گذشته لایحه جدیدی درباره شیرخشک حاوی روغن پالم توسط مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت ارائه شده است.

آقای دیناروند! آن مرد که تهدید می‌کرد رفته است

سلامت نیوز: رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو (که در زمان احمدی‌نژاد هم چهار سال معاونت کامران باقری لنکرانی، کاندیدای ردصلاحیت شده جبهه پایداری در انتخابات 1392، را برعهده داشت) با زبان ارعاب با رسانه‌ها سخن گفته و خبرنگاران پیگیر ماجرای روغن پالم، توسط سازمان او به پیگرد قضایی تهدید شده‌اند. این در حالی است که خود او به دلیل پرونده پالم و عدم اعلام اسامی شرکت‌های متخلف به دادسرای کارکنان دولت احضار شده است و روز گذشته لایحه جدیدی درباره شیرخشک حاوی روغن پالم توسط مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت ارائه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خردادنیوز،وقتی وزیر بهداشت پای ماجرای روغن پالم را به رسانه‌ها باز کرد، بسیاری معتقد بودند جای موضوعات تخصصی پزشکی در رسانه‌ها نیست. با وجود این، همه بر سر لزوم پیگیری موضوع روغن پالم توافق داشتند و حتی صنایع لبنی که بعضاً بدون هرگونه مشکلی در محصولات‌شان با ضرر و زیان مواجه شدند، اصل مطرح کردن این قضیه را زیر سوال نبردند. اکنون که با پیگیری‌های صورت گرفته و انتشار گزارش تولید شیرخشک با روغن پالم ابعاد جدیدی از ماجرا عیان شده است، متاسفانه معاون همان وزیر بهداشت با زبان تهدید با رسانه‌ها سخن می‌گوید!


براساس ماده 43 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به طور منظم اسامی کالاهای مجاز و غیر مجاز (‌خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و‌بهداشتی) را جهت اطلاع عموم به نحو مقتضی اعلام نماید.» باوجود این، رسول دیناروند، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو درباره اعلام اسامی شرکت‌ها مقاومت می‌کند و معتقد است «اگر بخواهیم بیش از تخلف مربوطه با این شرکت‌ها برخورد کنیم ممکن است کل تولید آن شرکت آسیب ببیند و این امر از نظر شرعی صحیح نیست.» بعد از آنکه انتظار اعلام اسامی شرکت‌ها مطابق قانون، به نتیجه نرسید؛ سه وکیل دادگستری از سه مسوول فعلی و سابق در این خصوص شکایت کردند که نام رسول دیناروند نیز در میان آنهاست.


اما ماجرای روغن پالم در فاز جدید، به شیرخشک کودکان هم راه یافت و مشخص شد شیرخشک تنها کارخانه تولیدکننده ایرانی، حاوی روغن پالم است و حتی شرکت مذکور هم در جوابیه‌ای این ماجرا را تایید کرد. در آن زمان این سوال مطرح شد که آیا افزودن این روغن پالم به لحاظ پزشکی قابل تایید است و اگر هست چقدر؟ متاسفانه رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو (که در زمان احمدی‌نژاد هم چهار سال معاون کامران باقری لنکرانی، کاندیدای ردصلاحیت شده جبهه پایداری در انتخابات 1392، بود) با وجود تایید شرکت تولیدکننده، اصل ماجرا را منکر شد و با زبان تهدید با رسانه‌ها سخن گفت! با این وجود، مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری خبر داد که روز گذشته، لایحه جدیدی درباره شیرخشک حاوی روغن پالم را به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت علیه رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو ارائه کرده است.

 
از سویی در دو روز اخیر مواضعی از طرف مسئولین سازمان غذا و دارو اتخاذ شده که بیشتر جنبه تهدید  دارد. سخنگوی سازمان غذا و دارو هشدار داده خبرنگاران اخبار مربوط به روغن پالم را پیگیری نکنند، وگرنه مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند! از عجایب روزگار است که پیگیری موضوع مطرح شده توسط وزیر بهداشت، توسط معاون او ممنوع می‌شود. محمد هاشمی، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته است: «سازمان غذا و دارو نسبت به این موضوع حساسیت داشته و در صورت انتشار اخباری در مورد روغن پالم خبرنگاران را مورد پیگرد قضایی قرار می‌دهد، زیرا با این اقدام احتمال برهم خوردن افکار و اذهان عمومی نسبت به مصرف مواد لبنی تقویت می‌شود.»



به نظر می‌رسد مواضع اخیر آقای دیناروند، نه در فضای دولت تدبیر و امید و وزارت آقای قاضی‌زاده هاشمی، که در فضای دولت نهم و وزارت آقای باقری لنکرانی اتخاذ شده است و ایشان بنابر دلایلی، دستوری را صادر کرده‌اند که صرفاً دادستانی محترم و شورای عالی امنیت ملی امکان آن را دارند، آن هم در موضوعات حساسی همچون پرونده‌های خاص امنیتی و سیاسی. سایت خردادنیوز که نخستین بار طی گزارشی اسناد مربوط به شیرخشک حاوی روغن پالم را منتشر کرد و طی فراخوانی پنج سوال بی‌پاسخ را مطرح کرد، تا زمانی که ماجرا از دید مراجع قضایی و حقوقی مربوطه امکان پیگیری دارد، به انتشار اخبار درباره آن خواهد پرداخت. سوال دیگر اکنون این است:

آیا تهدید خبرنگاران پیگیر ماجرای روغن پالم، قانونی است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زن متخصص ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    8 0
    آیا شما براساس شرع کار میکنید؟کجا شرع به زن متخصص مجرداجازه میدهد آواره جاده هاشود و12 سال به کاریکه هیچ منفعتی به مردم ندارد گماشته شود!شرع کی اجازه میدهد زن متخصص متاهل 12 سال از شوهرش جدا زندگی کند!گرفتن حق مادری از یکزن متخصص به بهانه واهی نیاز به متخصص در مناطق محروم شرعی است! شرع را امام زمان به زودی زود اجرا خواهد کرد......