چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 118879

متخصصان سلامت تاکید کردند: کنترل فشارخون در منزل و توسط خود بیمار، ضروری و موثرتر از مراجعه‌های گهگاهی به پزشک برای اندازه‌گیری فشارخون است.

سلامت نیوز: متخصصان سلامت تاکید کردند: کنترل فشارخون در منزل و توسط خود بیمار، ضروری و موثرتر از مراجعه‌های گهگاهی به پزشک برای اندازه‌گیری فشارخون است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر مطالعات جدید اندازه‌گیری فشارخون توسط بیمار در منزل با کمک دستگاه‌های فشارسنج خانگی در کنترل این فاکتور بهتر و موثرتر از معاینات هرازگاهی در مطب پزشک است. این کار همچنین علاوه بر آسان‌تر بودن، سبب صرفه جویی در هزینه نیز می‌شود.

در این مطالعه بیماران مسنی که نحوه کار با دستگاه‌های فشارسنج به آنها آموزش داده شده، شرکت کردند. به آنها با توجه به نتایج فشارخون نحوه تنظیم فشارخون با روش‌های درمانی نیز آموزش داده شد. نتایج این آزمایش نشان داد این افراد در مقایسه با بیمارانی که به طور منظم به پزشک مراجعه می‌کنند سالمتر هستند.

به گزارش آی‌استریت‌ریسرچ، افراد حاضر در این مطالعه که نحوه کار کردن با دستگاه‌های فشارسنج خانگی را آموخته بودند در تغذیه و اقدامات درمانی و خودمراقبتی خودسرانه عمل نمی‌کردند و به خصوص در انجام درمان حتما زیر نظر یک پزشک مورد تایید بودند. در این مطالعه افرادی با سابقه بیماری قلبی نیز حضور داشتند. این مطالعه از سوی متخصصان دانشگاه آکسفورد انجام و نتایج حاصل از آن در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha