چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: 118881

اینک انجمن صنایع لبنی کشور با فرار رو به جلو و بجای جبران خسارات و پذیرش تقصیر و پوزش خواهی از مردم بدلیل افزودن روغن پالم در خوراک خردسالان و کهنسالان کشور به تهدید وزیر شجاع بهداشت می پردازد.

اظهارات عجیب معاون علیه وزیر!

سلامت نیوز: اینک انجمن صنایع لبنی کشور با فرار رو به جلو و بجای جبران خسارات و پذیرش تقصیر و پوزش خواهی از مردم بدلیل افزودن روغن پالم در خوراک خردسالان و کهنسالان کشور به تهدید وزیر شجاع بهداشت می پردازد.



به گزارش سلامت نیوز مصطفی ترک همدانی ،وکیل دادگستری در وبلاگ خود نوشت: 13 مرداد امسال بود که وزیر بهداشت خبر از وجود روغن پالم در لبنیات مصرفی کشور داد و گفت: برای اینکه همه شرکت‌های تولیدکننده متهم نشوند، اسامی شرکت‌های متخلف را اعلام می‌کنیم.

14 مرداد و پس از اعلام وزیر بهداشت  ؛ معاون وی و رییس سازمان دارو و غذای کشور نیز بلافاصه در مذمت و زیان آوری روغن پالم در سلامت مردم سخن راند  و  با اشاره به اینکه ثابت شده که روغن های جامد نباتی یا روغن هایی که دارای اسید چرب اشباع بالا هستند مثل پالم، در گرفتگی عروق و حتی در افزایش سرطان ها دخالت دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه روز به روز سن ابتلا به گرفتگی عروق و سکته های قلبی در کشور کاهش می یابد که بخش عمده آن وابسته به تغذیه از جمله مصرف اسیدهای چرب اشباع ناشی از روغن پالم است.

در این میان مسولان  متعدد در وزارت بهداشت که از پزشکان بودند نیز اظهارات وزیر را تایید کردند.

19 مرداد بود که محمدحسین قربانی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون بهداشت مجلس، توضیح داد: قرار شد حداکثر تا روز سه‌شنبه موضوع استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی تعیین تکلیف و اسامی کارخانه‌ها متخلف اعلام شود تا هم مردم آگاه شوند و هم سایر صنایع لبنی متضرر نشوند.

25 مرداد بود که معاون وزیرو رییس سازمان غذا و دارو  با چرخشی عجیب و برخلاف گفته های وزیر در پاسخ به سئوالی درباره علت رسانه ای نشدن اسامی شرکتهای متخلف لبنی که از روغن پالم در تولید محصولات شان استفاده کرده اند، گفت: شرکتهای معتبری وجود دارند که بیش از ۱۰۰ محصول تولید می کنند که ممکن است در یکی از محصولات آنها تخلفی وجود داشته باشد، بنابراین اگر بخواهیم بیش از تخلف مربوطه با این شرکتها برخورد کنیم ممکن است کل تولید آن شرکت آسیب ببیند و این امر از نظر شرعی صحیح نیست.

4 شهریور اما ماجرای روغن پالم شکل عجیبی به خود گرفت و سخنگوی سازمان غذا وداروی کشور زبان به پیگیری قضایی خبرنگاران پیگیر حوزه سلامت و دلسوز گشود و گفت: اخیرا در خبرهای منتشر شده از سوی سازمان غذا و دارو  استفاده از روغن پالم در شیرخشک غیر واقعی و کذب اعلام شد و بر همین اساس رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد؛ انتشار اینگونه اخبار و سوء استفاده از فضای ایجاد شده در خصوص فرهنگ سازی با هدف کاهش مصرف روغن، مصداق تشویش اذهان عمومی بوده و قابل پیگیری حقوقی است.

4 شهریور و هم زمان با اظهارات سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور ، انجمن صنایع لبنی شیر ، وزیر بهداشت را متهم به خسارت زنی به صنایع لبنی کشور کرد و او را مسوول جبران خسارات وارده به این صنعت دانست.

اما چند نکته:

بنظر می رسد در پرونده شیر و لبنیات آلوده به پالم ، وزیر بهداشت پس از آگاهی این جرم بزرگ و تهدید سلامت مردم ، شجاعانه و مسوولانه اقدام به انتشار این خبر کرده است. خبری که موضوعیت آن به همین اواخر بر نگشته و سابقه طولانی تری داشته است.

معاون وی و رییس سازمان غذا ودارو که از اتفاق دارای پیشینه طولانی در این جایگاه بوده و طبیعتا می بایست پیشتر از اینها از این جرم آگاهی داشته باشد ، اقدام به بدگویی از روغن پالم می کند اما در کمتر از دو هفته از افشای این ماجرا ، در چرخشی عجیب نه تنها کارخانجات مجرم را معرفی نمی کند بلکه اعلام اسامی کارخانجات را غیر شرعی دانسته وسخنگوی این سازمان از پیگرد قضایی خبرنگاران این موضوع می گوید.

اینک انجمن صنایع لبنی کشور با فرار رو به جلو و بجای جبران خسارات و پذیرش تقصیر و پوزش خواهی از مردم بدلیل افزودن روغن پالم در خوراک خردسالان و کهنسالان کشور به تهدید وزیر شجاع بهداشت می پردازد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عمل به شرع ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    9 0
    " اگر بخواهیم بیش از تخلف مربوطه با این شرکتها برخورد کنیم ممکن است کل تولید آن شرکت آسیب ببیند و این امر از نظر شرعی صحیح نیست." رتبه اول قربانیان حوادث رانندگی در جهان را شرع قبول میکند؟ هرسال کشته شدن 27 هزارنفر در تصادفات ومعلول وزخمی شدن 200 هزار نفر را شرع مقدس اسلام قبول میکند!آیا عمل به شرع حکم نمیکند که برای پیشگیری در این زمینه وزارت بهداشت کاری بکند؟