رییس اداره محیط زیست گلپایگان از مجروح شدن محیط بان پناهگاه حیات وحش موته با ضربات سنگ و چاقوی شکارچیان خبر داد.

محیط بان پناهگاه حیات وحش موته با ضربات سنگ و چاقوی شکارچیان مجروح شد

سلامت نیوز :  چند روز قبل محیط بانان پناهگاه حیات وحش موته اصفهان متوجه حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه شده و به سرعت عازم محل مربوطه می شوند.

رئیس اداره محیط زیست گلپایگان در این باره گفت: به محض اطلاع از ورود متخلفین یک اکیپ دو نفره از محیط بانان بوسیله یک دستگاه خودروی پیکاپ و یک نفر از نیروها به نام محیط بان خزائی بوسیله یک دستگاه موتورسیکلت به جستجو و گشت در منطقه پرداختند.

مرتضی جمشیدیان افزود: حین جستجوی منطقه محیط بان خزائی متوجه شد دو نفر در ساعت ۸ شب مشغول تله گذاری بر روی یک چشمه جهت زنده گیری آهو هستند.

جمشیدیان گفت: متخلفین که متوجه حضور محیط بان شده بودند سعی در فرار داشتند اما محیط بان خزائی بلافاصله خود را به محل چشمه رسانده و شکارچیان را دستگیر و موتورسیکلت آنان را نیز توقیف نمود.در این زمان متهمین با محیط بان درگیر شده و با ضربات سنگ منجر به شکستگی سر وی شده و بوسیله موتور سیکلت فرار کردند.

محیط بان خزائی با وجود شکستگی سر و خونریزی متهمین را تعقیب کرده و مجددا موتورسیکلت آنها را متوقف نمود اما یکی از شکارچیان غیرمجاز با ضربه چاقو محیط را از ناحیه دست مجروح نموده و متهمین این بار پس از رها کردن موتورسیکلت خود با پای پیاده و با استفاده از تاریکی شب فرار کردند.

لحظاتی پس از حادثه و با رسیدن نیروهای کمکی محیط بان مجروح توسط همکارانش به بیمارستان حضرت محمد (ص) شهرستان میمه منتقل و تحت مداوا قرار می گیرد.

رئیس اداره محیط زیست گلپایگان گفت: محیط بان خزائی از ناحیه سر و دست دچار جراحت شده است اما پس از اقدامات درمانی هم اکنون حال عمومی وی مناسب است.

مرتضی جمشیدیان افزود: با توجه به توقیف موتورسیکلت توسط محیط بان، متهمین فراری که از شکارچیان سابقه دار منطقه هستند شناسایی و با صدور حکم جلب از سوی مقامات قضایی تلاش برای دستگیری آنان آغاز شده و بزودی بازداشت خواهند شد.

مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha