جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
کد خبر: 118946

شربت‌های آماده روی جذب مواد مغذی اثر سوء ندارند اما دارای فایده‌ای هم نیستند در حالی که مصرف آبمیوه‌های طبیعی که حاوی ویتامین C هستند، به جذب مواد معدنی نظیر آهن کمک می‌کند.

با غذا آبمیوه بخوریم یا نخوریم؟

سلامت نیوز: شربت‌های آماده روی جذب مواد مغذی اثر سوء ندارند اما دارای فایده‌ای هم نیستند در حالی که مصرف آبمیوه‌های طبیعی که حاوی ویتامین C هستند، به جذب مواد معدنی نظیر آهن کمک می‌کند.

دکتر نسرین امیدوار،متخصص تغذیه و استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور و دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی در هفته نامه سلامت درباره شربت های آماده گفت:نوشیدن شربت‌های آماده همراه غذا اگر گهگاهی، یعنی یک یا دو بار در هفته، باشد اشکالی ندارد اما مصرف دائمی آن، در هر وعده اصلا توصیه نمی‌شود.

به این دلیل که این نوشیدنی‌ها مثل نوشیدنی‌های شیرین و گازدار حاوی قند هستند و قند موجود باعث دریافت کالری می‌شود و احتمال ابتلا به چاقی و دیابت را با افزایش سن بالا می‌برد. از سوی دیگر، شیرین بودن این نوع نوشیدنی‌ها حس عطش را در فرد از بین نمی‌برد و باعث می‌شود فرد در طول روز به نوشیدن آب بیشتری نیاز پیدا کند.
باید این عادت را ترک کنید و به جای نوشیدن شربت با هر وعده غذایی، آب که نوشیدنی سالم‌تری است، استفاده کنید یا حداقل آبمیوه‌های طبیعی بخورید. البته شربت‌های آماده روی جذب مواد مغذی اثر سوء ندارند اما دارای فایده‌ای هم نیستند در حالی که مصرف آبمیوه‌های طبیعی که حاوی ویتامین C هستند، به جذب مواد معدنی نظیر آهن کمک می‌کند.
نکته دیگری که باید مدنظر داشت، این است که معمولا شربت‌ها بسیار خنک و همراه با یخ فراوان میل می‌شوند که خوردنشان همراه با غذای گرم توصیه نمی‌شود زیرا برای سلامت دندان‌ها و دستگاه گوارش مضر است و همیشه توصیه می‌شود حتی اگر آب می‌نوشید، دمای آن خیلی کم نباشد و فقط تا حدی خنک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha