عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه 20 هزار نفر در کشور به تالاسمی مبتلا هستند، گفت: حمایت از این بیماران در دستور کار قرار دارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه 20 هزار نفر در کشور به تالاسمی مبتلا هستند، گفت: حمایت از این بیماران در دستور کار قرار دارد.
عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، درباره برنامه های حمایتی از بیماران خاص و صعب العلاج در طرح تحول سلامت اظهارداشت:متأسفانه یکی از بیماری هایی که نیاز به توجه و حمایت ویژه دارد، بیماری تالاسمی است که با وجود مبتلایان این بیماری مبالغ سنگینی برای درمان آن ها در کشور باید هزینه شود و این بیماران توان پرداخت هزینه درمان خود را ندارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تعداد 20 هزار نفر در کشور مبتلا به تالاسمی هستند، افزود: پیش از اینکه طرح تحول سلامت آغاز شود باید به بحث پیشگیری توجه می شد چرا که معتقدیم می توان با پیشگیری، از ابتلا به بسیاری از این بیماری ها جلوگیری کرد که در این راستا باید کلیه انجمن های پزشکی و مسئولان مربوطه با وزارت بهداشت همکاری کنند.

وی درباره مشکلات دارویی بیماران تالاسمی نیز گفت: با توجه به اینکه وضعیت دارو در کشور به ثبات خود رسیده بتدریج داروهای تولید داخل از وضعیت بهتری نسبت به قبل برخوردار شده اند که در پی آن کاهش مشکلات دارویی و افزایش دسترسی به دارو برای این بیماران نیز حاصل ثبات بازار داروست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به تدوین قانون برنامه ششم توسعه نیز گفت: در تدوین دستورالعمل های درمان و نظارت بر آن ها و قوانین مرتبط با حوزه سلامت در برنامه ششم توسعه وارد کار شده ایم تا بتوانیم برنامه جامعی را تدوین کنیم و اقدامات حمایتی افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha