چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11896

استادیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: در فصل تابستان حملات اسهال با علت های مختلف رواج دارد و ممكن است یكی از آن علت ها وبا باشد.

دکتر حلیمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در مصاحبه با شبكه خبر با بیان اینكه در فصل تابستان با عفونت های اسهالی بیشتری مواجه هستیم گفت: معمولا بچه ها در طول تابستان سه یا چهار بار به بیماری اسهال مبتلا می شوند كه ممكن است علت ویروسی یا میكروبی داشته باشد.

حلیمی افزود: مردم با رعایت نكات بهداشتی از راه های انتقال میكروب و ویروس به بدن جلوگیری كنند .

استادیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه یكی از بهترین راه های جلوگیری از بیماری وبا استفاده از آب جوشیده است گفت: علاوه بر استفاده از آب جوشیده ، شستن دست قبل از غذا و بعد از دستشویی با صابون از نكاتی است كه با رعایت آن احتمال ابتلا به بیماری وبا كاهش می یابد.

حلیمی تصریح کرد: در بچه های زیر دو سال می توان با تغذیه شیر مادر از مبتلاشدن آنها به بیماری وبا جلوگیری کرد.

استادیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: بیماری وبا در 95 درصد موارد خطرناک نیست و با استفاده از برخی دارو های خوراکی و سرم خوراکی ORS کنترل می شود.

حلیمی افزود:دوغ ، ماست ، چایی کم رنگ و سرم خوراکی ORS در کنترل اسهال و وبا موثر است و هموطنان باید توجه داشته باشند که در جریان اسهال از نوشابه و آب میوه های غلیظ برای تغذیه خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha