دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1190

زندگی سراپا شوق و شور و نشاط و شادی است. شادی نیاز به جستجو ندارد ، همین دوروبرهاست و آنقدر به ما نزدیک است که به خاطر بیش از حد نزدیک بودنش قابل دیدن نیست.

شش نسخه برای شاد زیستن

 
شاد زیستن ، شادمانه از زندگی لذت بردن ، به غم و غصه خندیدن و از لحظه لحظه زندگی لذت بردن و برای تک تک این لذت ها و زیبایی ها از اعماق وجود هورا کشیدن ، حق هر انسانی است و اساسا هر موجود زنده ای برای این کار آفریده شده است و باید این چنین باشد.
اگر احساس می کنید زندگی برای شما بیش از حد جدی و حزن انگیز است و نمی توانید براحتی سهم شادی و خوشحالی خود را از لحظات شبانه روز خود بگیرید، اصلا نگران نباشید.
هر کدام از 6نسخه زیر معجزه می کنند و می توانند شادی و نشاط را به زندگی شما بیفزایند. اگر آماده هستید نسخه ها را با هم مرور می کنیم : شادی یک انتخاب درونی است و در نهایت این شما هستید که آن را انتخاب می کنید.
بی دلیل اوضاع و شرایط و کمبود امکانات و امثالهم را دلیل غصه و غم دائمی خود ندانید حتی در بدترین شرایط و در مواقعی که مصیبت ها و بلاها از حد گذشته اند و هیچ کس امید و توان یک لبخند کوچک را ندارد ، شما هنوز هم می توانید مانند بمب شادی در دل اندوه منفجر شوید و مجلس را دگرگون کنید.
همان طور که خیلی مواقع غم یک انتخاب است ، شادی هم بسیاری از اوقات برگه انتخابی است که از سوی شما در مقابل دنیا و اتفاقات آن بر زمین کوفته می شود.
هنگامی که غم و غصه و ماتم شما را فراگرفت و چاره ای جز قبول آن نداشتید، غم را بپذیرید و مقابل آن نایستید، همراه غم راه نروید و از دریچه نگاه غصه به دنیا نگاه نکنید ، خودتان را کنار بکشید و بگذارید کاروان غم و غصه با همه دردهای جانکاهی که همراه دارد از کنارتان بگذرد حتی اگر می توانید با لبخند و نگاهی مهربانانه دل خسته ای را شاد کنید.
شادی لحظه به لحظه در زندگی ، انعکاس و نتیجه تلاش شادسازی و شادی آفرینی است و هر چه بیشتر دل دیگران را با کلام و حتی حرکتی مهربانانه شاد سازید، هزاران بار بیشتر شادی و سرور وجودتان را دربر می گیرد.

جسم خود را در شادی روح شریک کنید

شما تنها یک روح مستقل و صاحب اختیار نیستید که حق داشته باشید تمام لذایذ و شادی های دنیا را فقط برای خودتان بخواهید و برای این کار از جسم خود مایه بگذارید. شما باید جسم و کالبد خود را هم در شادی های خود سهیم گردانید و فراموش نکنید روح در این جهان در سراسر این کالبد گسترش یافته است و هر بخش جسمتان ، بخشی از روح شماست و حق دارد در شادی و نشاط شما سهیم شود.
هرگز سعی نکنید با عذاب دادن ، آسیب رساندن به جسم و اندامتان به شادی و نشاط برسید. بهداشت را رعایت کنید ، ورزش کنید، غذای مناسب بخورید، هر وقت بیکار شدید از جا بپرید و تحرک داشته باشد، هرگز با تزریق مواد مخدر و مصرف دخانیات و آسیب رساندن به اندامتان سعی نکنید خودتان را آرام و به ظاهر خوشحال سازید.
خوشحالی و شادمانی واقعی و بدون پشیمانی تنها زمانی وجود شما را در بر می گیرد که جسم و روحتان هر دو همزمان و به یک اندازه در این شادی سهیم باشند.

سپاسگزار و راضی باشید

پول و مال و منال داشتن بسیار عالی است و می تواند باعث نشاط و شادی شما و هزاران نفر دیگر شود، هیچ کس منکر آن نیست ، ولی به شرطی که شادی بسته ای نباشد که در آخرین منزل همراه پول و مکنت تقدیم من و تو می شود و ما مجبور باشیم در طول مسیر دائم غمگین و مضطرب باشیم.
شادی واقعی شادی در حین عمل است و شادی هایی مجموعه جمع شده این تجربه های شاد بودن است که به صورت انرژی خارق العاده ای انسان را به فضای جدیدی از معرفت و آرامش می برد. برای این که در حین عمل و در مسیر حرکت به سوی خوشبختی شاد باشیم ، باید از لحظه لحظه سفر خود راضی و شکرگزار باشیم و این میسر نمی شود مگر آن که دستان خود را در مقابل خویش گره بزنیم و از اعماق دل شکرگزار خالق هستی باشیم و سپاسگزار نگاهش که یک دم ما را تنها نمی گذارد و همیشه برای بخشیدن ما و گوش کردن به حرفهای ما حاضر و آماده است.
شاد زیستن معنای خنده و قهقهه در مراسم عزا را نمی دهد. شاد زیستن به این معنا نیست که هنگام بروز مصیبت ها به رقص و پایکوبی بپردازی. غم یک حالت طبیعی ولی گذراست و بعضی مواقع حق دارد وجود ما را بگیرد. اما هرگز نباید اجازه دهیم غم و غصه در دل ما منزل کند و در اندرون ما جا خوش کند.
او باید بیاید و برای مدتی تمام وجود ما را دربر بگیرد و بعد برود و جایی خود را به صاحب واقعی منزل یعنی شادی و سرور بدهد. تنها با پذیرش غم و اندوه و مصیبت است که ظرفیت و غلظت شادی ما افزایش می یابد و ما لایه های جدیدی از سرور و انبساط خاطر و رضایتمندی را کشف می کنیم.
دل خود را از کینه خالی سازید و همه (حتی بدترین مردم) را دوست داشته باشید و برایشان دعا کنید. غم و غصه بهانه می خواهد اما شادی و نشاط چنین نیست.
بهانه اندوه و غصه ، هجرت عشق و آمدن کینه و نفرت به خانه دل است ، پس عشق و دوستی را دوباره به دل راه بدهید و بگذارید عشق از پستوی خانه بیرون آید و به تجلی برخیزد و شادی را در وجودتان بپراکند. شادی انفرادی نیست.
هر وقت غمگین شدید، چیزی به کسی ببخشید ، کلامی محبت آمیز را به انسانی هدیه کنید، گلی برای دوستی بخرید.

رزیتا شاهرخ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha