سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس درخصوص کاهش آلودگی هوا در پی توزیع بنزین یورو4 گفت: در حال حاضر توزیع بنزین با استاندارد یورو4 تنها در چهار کلانشهر کشور انجام می شود.

سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس درخصوص کاهش آلودگی هوا در پی توزیع بنزین یورو4 گفت: در حال حاضر توزیع بنزین با استاندارد یورو4 تنها در چهار کلانشهر کشور انجام می شود.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، با اشاره به کیفیت سوخت در کلانشهرهای کشور اظهار داشت: در حال حاضر طبق گزارشاتی که از سازمان محیط زیست ارسال شد هم اکنون بنزین توزیعی در چهار کلانشهر تهران، کرج، اراک و تبریز مطابق با استاندارد یورو 4 است.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با تأکید بر بررسی کیفیت توزیع سوخت بنزین خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سال جاری دولت قرار شد بنزین توزیعی در کلانشهرهای کشور توسط سازمان محیط زیست بررسی و گزارش آن هر چند وقت ارائه شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر طبق گزارشاتی که ارسال شده بنزین توزیعی در چهار کلانشهر کشور مطابق با استانداردهای یورو 4 است.
به گزارش پانا، با روی کار آمدن دولت یازدهم و ریاست معصومه ابتکار بر سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت آلودگی هوا و در پی آن بنزین توزیعی در کشور مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس مشخص شد بنزین توزیعی در کشور از نوع پتروشیمی است که در پی آن تولید بنزین پتروشیمی در کشور متوقف و قرار شد سازمان حفاظت محیط زیست آنالیز بنزین توزیعی را انجام دهد.
براین اساس، دولت در 10 اردیبهشت ماه سال جاری تصویب کرد بنزین های توزیعی باید دارای استاندارد یورو 4 باشد و به وزارت نفت اعلام کرد اگر قرار است بنزین وارد شود باید با استاندارد یورو 4 باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha