شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 119020

با ورود فرد آلوده به ویروس ابولا از گینه به سنگال، اولین مورد آلودگی به این ویروس کشنده در این کشور نیز مشاهده شد.

سلامت نیوز: با ورود فرد آلوده به ویروس ابولا از گینه به سنگال، اولین مورد آلودگی به این ویروس کشنده در این کشور نیز مشاهده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سنگال که مرزهایش با گینه را بسته پنجمین کشور در غرب آفریقاست که ابولا به آن سرایت می‌کند.

ویروس ابولا تاکنون در چهار کشور گینه، لیبریا، نیجریه و سیرالئون جان بیش از 1500 نفر را گرفته و بیش از 3000 نفر را مبتلا کرده است.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته پیش‌بینی کرد که احتمال وخیم‌تر شدن شیوع بیماری و آلوده شدن بیش از 20 هزار نفر به این ویروس وجود دارد.

ضدعفونی بازاری در «نزِرِکو»، دومین شهر بزرگ گینه باعث شورش عده‌ای از ساکنان این شهر شد که ظاهرا برخی از آنها عملیات ضدعفونی را باعث انتشار ویروس می‌دانستند.

تب، خونریزی و اختلال شدید در سیستم عصبی بدن از علائم آلودگی به ویروس ابولاست و هنوز واکسن یا درمانی قطعی برای این بیماری وجود ندارد.

دکتر «تام فریدن»، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا گفت: اگر این بیماری را علاج نکنیم برای سال‌ها درگیر آن خواهیم بود اما هنوز می‌توان آن را مهار کرد.

به گزارش یورونیوز، مقامات بهداشتی آمریکا درصدد هستند هفته آینده واکسن ابولا را روی 20 داوطلب در این کشور آزمایش کنند. این واکسن روی حیوانات آزمایش و نتیجه آن رضایت‌بخش گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha