دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی قربانیان ناپدیدشدن های اجباری، 30 اوت 2014 برابر با 8 شهریور ماه جاری ضمن دعوت از تمامی کشور های عضو ملل متحد برای پیوستن به کنوانسیون جهانی حمایت از افراد در برابر ناپدید شدن اجباری گفت ناپدیدی اجباری عملی غیر قابل تحمل در قرن بیست ویکم است.

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی قربانیان ناپدیدشدن های اجباری، 30 اوت 2014 برابر با  8 شهریور ماه جاری ضمن دعوت از تمامی کشور های عضو ملل متحد برای پیوستن به کنوانسیون جهانی حمایت از افراد در برابر ناپدید شدن اجباری گفت ناپدیدی اجباری عملی غیر قابل تحمل در قرن بیست ویکم است.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد،بان کی مون می گوید در این روز مهم اینجانب قویا تاکید می نمایم تحت قوانین بین المللی هیچ فردی نباید در بازداشتگاه های مخفی نگهداری شود.


در این پیام آمده است هر شخصی که از آزادی های خود محروم شده باید با ایمنی در مکان هایی نگهداری شود که به رسمیت شناخته شده، تحت نظارت بوده و حکومت قانون در آن ها جاری است.
 

وی می گوید دولت ها باید اطلاعات کامل از مکان نگه داری افراد که ناپدید شده اند را ارائه دهند و باید به گونه ای موثر حق دسترسی به واقعیت، عدالت و دریافت غرامت را برای قربانیان و خانواده های ایشان قائل شوند.



 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha