عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حمایت از درمان بیماران ناباروری در صورت تأمین اعتبار لازم، اجرا می شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حمایت از درمان بیماران ناباروری در صورت تأمین اعتبار لازم، اجرا می شود.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه حمایت از درمان ناباروری یکی از اولویت های اصلی در طرح افزایش نرخ باروری است که با اختصاص بودجه اجرا می شود، اظهار داشت: البته وزارت بهداشت در نظر دارد تا صندوق حمایت از درمان ناباروری را تشکیل دهد که وزیر بهداشت اعتبار این صندوق را 150 میلیارد تومان اعلام کرده که در صورت تخصیص بودجه راه اندازی می شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر ضرورت افزایش تسهیلات مربوط به زوج‌ های نابارور خاطرنشان کرد: آماری که از زوج‌ های نابارور وجود دارد، بیشتر زوج‌ هایی هستند که بچه دار نمی شوند اما این خانواده ها دوست دارند که فرزند داشته باشند و درصد اندکی از آن ها از خدمات درمان ناباروری استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: بیشتر زوج های نابارور به دلیل اینکه خدمات درمان این بیماری به طور کامل تحت پوشش بیمه نیست و هزینه های زیادی را بر آن ها تحمیل می کند، به دنبال درمان خود نیستند لذا باید وزارت بهداشت تسهیلات خود را در این زمینه بیشتر کند.
بیات تأکید کرد: با توجه به قدرت خرید مردم و اینکه میزان مبالغ خدمات ناباروری برای مردم محروم بیشتر است، باید خدماتی را برای آن ها در نظر بگیریم.
وی با اشاره به بیمه درمان ناباروری نیز گفت: در حال حاضر با تلاش هایی که میان وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته برخی اقلام دارویی برای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته که این اقدام گرچه خوب بوده اما ناکافی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha