دکتر هاشمی خواستار توجه مردم به خودمراقبتی شد و گفت: مصرف نمک در کشور ما 5 برابر حد مجاز است که به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلا به فشار خون و متعاقب آن سکته شناخته شده است.

وزیر بهداشت خواستار توجه مردم به خودمراقبتی شد

سلامت نیوز:دکتر هاشمی خواستار توجه مردم به خودمراقبتی شد و گفت: مصرف نمک در کشور ما 5 برابر حد مجاز است که به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلا به فشار خون و متعاقب آن سکته شناخته شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در گفت و گو با شبکه استانی اترک سیمای خراسان شمالی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته امراض قلبی و عروقی، پرفشاری خون و سبک نادرست زندگی، اصلی ترین عوامل مرگ در کشور است.

وی افزود: 50 درصد از مردم ما به دلیل دچار شدن به امراض قلبی از بین می روند و سن ابتلا به بیماری های قلبی در جامعه ما به 35 سال کاهش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اصولا کیفیت مواد غذایی و نوع تغذیه در تامین سلامت بسیار مهم است و وزارت بهداشت با همکاری سازمان استاندارد باید کنترل و نظارت بیشتری بر این حوزه داشته باشد.

دکتر هاشمی در عین حال خواستار توجه مردم به خودمراقبتی شد و گفت: مصرف نمک در کشور ما 5 برابر حد مجاز است که به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلا به فشار خون و متعاقب آن سکته شناخته شده است.

وی باتاکید بر اینکه برنامه اصلی وزارت بهداشت باید به سوی پیشگیری از بیماری و مرگ های زودرس باید سوق یابد، افزود: اینکه ما شمار بیمارستانها و تختها را افزایش دهیم هنری نیست، بلکه باید در وهله نخست از بار بیماری ها کاسته و شمار افراد نیازمند به عمل و بیمارستان را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت وضعیت اجرای طرح تحول سلامت در خراسان شمالی را مطلوب و فراتر از حد انتظار خواند و گفت: انتظار ما در کشور کاهش سهم هزینه های درمانی مردم به 10 درصد بود که این رقم در خراسان شمالی به 6.7 درصد رسیده است.

دکترهاشمی از وضعیت هتلینگ بیمارستانی این استان نیزابراز رضایت کرد و افزود:مشکل این استان در بخش امداد هوایی است که به علت نبود پایگاه هوایی موفق نبوده و باید از امکانات هلال احمر و ارتش برای کمک رسانی به مردم مناطق دوردست کمک بگیریم.

وی با اشاره به قدمت 45 تا 50 ساله بیشتر بیمارستان های این استان، خواستار تسریع در راه اندازی بیمارستان های جدید شد و گفت: بیمارستان امام رضا (ع) و بنت الهدی در بجنورد به گنجینه تاریخی تبدیل شده اند، و مردم خدمات روزآمد درمانی را می خواهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه به منظور بررسی وضعیت اجرای طرح تحول نظام سلامت و افتتاح چند طرح درمانی وارد استان خراسان شمالی شده است.

وی عصر روز جمعه در آخرین مرحله از سفر سه روزه خود از امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان اسفراین بازدید خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha