در گذشته بیمارستانی که با 30 تخت در ماه 150 مراجعه کننده با 3 الی 5 روز بستری داشت، الآن 250 مراجعه کننده دارد. این امر به دلیل اعتماد مردم و خروج از دغدغه های مالی است.

سلامت نیوز: در گذشته بیمارستانی که با 30 تخت در ماه 150 مراجعه کننده با 3 الی 5 روز بستری داشت، الآن 250 مراجعه کننده دارد. این امر به دلیل اعتماد مردم و خروج از دغدغه های مالی است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر خسرونیا، در برنامه «ره آورد» شبکه رادیویی سلامت  با بیان این که خوشبختانه در چند ماه گذشته، سرویس دهی بیمارستان های دولتی افزایش یافته است، گفت: پزشکان مقیم و متخصصانی که در این بیمارستان ها حضور دارند، افزایش یافته است. بنابراین مراجعینی که به بیمارستان های دولتی مراجعه می کنند هم از نظر هزینه و هم از نظر پزشکی و درمانی خیالشانی راحت شده و احساس رضایت می کنند و امیدواریم این احساس رضایت ادامه داشته باشد؛ و به عنوان یک پزشک نیز امیدوارم که همان طور که بیماران احساس رضایت می کنند، کادر درمانی اعم از پزشک و پرسشتار نیز رضایت شان جذب شود.

وی ادامه داد: تحول نظام سلامت، انقلابی در امر درمان است. اتاق های عمل بیمارستان ها که فعال نبودند، فعال شدند، تخت های بیمارستان ها که خالی بودند، مورد بهره گیری قرار گرفتند. این نشان می دهد که مردم اعتمادشان به بیمارستان های دولتی بیشتر شده است. در گذشته بیمارستانی که با 30 تخت در ماه 150 مراجعه کننده با 3 الی 5 روز بستری داشت، الآن 250 مراجعه کننده دارد. این امر به دلیل اعتماد مردم و خروج از دغدغه های مالی است؛ چرا که در گذشته همراه بیمار باید وسایل و داروها را خودش تامین می کرد و از هزینه های پرداختی ترس داشت. کارمندی که 30 سال پول بیمه را پرداخت می کرد انتظارش این بود که زمانی اگر بیمار شود، دغدغه پرداخت بیمارستان را نداشته باشد که خوشبختانه امروز دیگر کسی دغدغه آن را ندارد و مردم از این موضوع راضی هستند.

خسرونیا در پایان اظهارکرد: امیدوارم همه دست به دست هم دهیم تا جامعه پزشکی مترقی را ارائه دهیم تا مردم، جامعه پزشکی، دولت و مسئولان راضی باشند.، و یادمان باشد که پیشگیری بر درمان اولویت دارد که در مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت نیز یه این امر توجه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پزشک حق گرا ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    5 0
    درکلان شهرها بیمارستانها ی دانشگاهی طبق روال قبل تخت خالی شان کم است!در شهرستانها هم تختها خالیند طبق روال قبل!در عالمی دیگر زیستن وخود گفتن وخود خندیدن وبه خود تبریک گفتن مشکلات عدیده مردم را حل نمیکند.تمامی مواردی که انقلاب در درمان نامیده شده جلوگیری از تخلف وانجام وظایف قبلی وکاملا واضح بوده مثلا: "چرا که در گذشته همراه بیمار باید وسایل و داروها را خودش تامین می کرد " کجای دنیا همراه بیمار دارو میخرد؟در فرانسه که اخیرا الگوی ما در فرزند آوری شده که آمار توبکتومی اش صفر است یا درعربستان که اخیرا الگوی ما در پژوهش برای چاپ مقالهISI شده!!! پس چرا این موارد رسیدگی نمیشده واگر همراه بیمار چند ماه قبل آزمایشات بیمار بستری وبیمارش را برای اسکن مغز به بخش خصوصی میبرد این مسئولین به اصطلاح ترقی خواه هیچ واکنشی نشان نمیدادند؟