دکتر دامون غضنفری املشی ،متخصص رادیولوژی با ارسال یادداشتی انتقادی به سلامت نیوز در خصوص طرح تحول سلامت و شیوه اجرای آن برخی شرایط خاص متخصصان رادیولوژی را در این طرح شرح داد.

شرایط خاص متخصصان رادیولوژی در طرح تحول سلامت

سلامت نیوز :دکتر دامون غضنفری املشی ،متخصص رادیولوژی با ارسال یادداشتی انتقادی به سلامت نیوز در خصوص طرح تحول سلامت و شیوه اجرای آن برخی شرایط خاص متخصصان رادیولوژی را در این طرح شرح داده و تاکید کرد : «تامین هزینه‌های چند صد میلیونی دستگاه‌های سونوگرافی و رادیولوژی که جز با گرفتن وام‌های هنگفت و تقبل اقساط سنگین مقدور نبوده است و نیز هزینه‌های جاری سرسام‌آور (اجاره مطب، پرسنل متعدد، لوازم مصرفی و ...) واضح است که تبدیل مطب خصوصی به کلینیک ویژه چه ضرر جبران ناپذیری بر رادیولوژیست صاحب مطب وارد می‌کند.»

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این یادداشت در زیر می آید:

با توجه به آغاز طرح عظیم تحول سلامت که گستردگی زیادی از نظر خدمات ارایه شونده و پزشکان مخاطب دارد، بر خود لازم دانستم نکاتی را در ارتباط با شرایط خاص متخصصان رادیولوژی در این طرح معروض دارم.


اجازه بدهید ابتدا وضعیت تعرفه‌های رادیولوژی را در 15 سال قبل با رشته‌های بالینی مقایسه کنم: در آن هنگام تعرفه خصوصی و دولتی یکسان بود؛ ویزیت متخصص رشته‌های بالینی حدود 800 تومان و تعرفه سونوگرافی لگن که از شایع‌ترین سونوگرافی‌های درخواستی است، 1600 تومان بود. علت این تفاوت 2 برابری نیز واضح بود چرا که رادیولوژیست علاوه بر انجام سونوگرافی مجبور به پرداخت هزینه دستگاه و رعایت شرایط خاص ساختمانی (مثل متراژ بالاتر) بود. در بخش دولتی 50% ویزیت متخصص  و 25% تعرفه سونوگرافی به متخصص مربوطه می‌رسید؛ بدین ترتیب در بخش دولتی میزان دریافتی متخصص بالینی و رادیولوژیست یکسان بود که با توجه به تامین تجهیزات و ملک از سوی دولت منطقی می‌نمود.


اما با گذشت زمان و به دلایلی نامعلوم و علی رغم جهش قیمت ارز در سال‌های اخیر نسبت متعادل مذکور کاملا به هم خورد. به طوری که هم اینک ویزیت متخصص بالینی در بخش دولتی 10000 تومان است که در صورت ورود به بسته ارتقای کیفیت خدمات سرپایی به 19400 تومان می‌رسد اما تعرفه سونوگرافی لگن 9500 تومان (حتی کمتر از ویزیت متخصص!) است که با اعمال تنها 25% افزایش در یک شهر گروه "د" به 11875 تومان می‌رسد که در صورت اعمال 40% سهم رادیولوژیست مبلغ پرداختی به وی کمتر از 5000 تومان خواهد بود!

[quote-left]اگر سهم رادیولوژیست را در صورت تبدیل کلینیک ویژه به مطب 100% فرض کنیم، درآمد رادیولوژیست به یک سوم کاهش می‌یابد و همه اینها در حالی است که با توجه به عدم سوددهی خدمات رادیوگرافی، تجهیز مطب به دستگاه‌های رادیولوژی و متعاقب آن استقرار در مکانی بزرگتر تنها به اجبار قوانین موجود و مصرح در موافقت اصولی صورت گرفته است! [/quote-left]

همان طور که ملاحظه می‌فرمایید، تفاوت ویزیت متخصص بالینی در بخش دولتی و خصوصی کمتر از 7000 تومان و این تفاوت در مورد سونوگرافی لگن بیش از 17000تومان می‌باشد (توضیح این که ویزیت متخصص در بخش خصوصی 26000 تومان و تعرفه خصوصی سونوگرافی لگن 22300 تومان است).

هم‌چنین در مورد خدمات رادیوگرافی تنها 5/6% افزایش پرداخت عملکردی صورت می‌گیرد و با در نظر گرفتن این که در بخش رادیوگرافی سهم رادیولوژیست 10% است، نسبت مبلغ متعلق به پزشک در رادیوگرافی قفسه سینه در طرح فوق (تنها 925 تومان) به بخش خصوصی (25400 تومان) فقط و فقط 5/3% است و حتی اگر سهم رادیولوژیست را در صورت تبدیل کلینیک ویژه به مطب 100% فرض کنیم، درآمد رادیولوژیست به یک سوم کاهش می‌یابد و همه اینها در حالی است که با توجه به عدم سوددهی خدمات رادیوگرافی، تجهیز مطب به دستگاه‌های رادیولوژی و متعاقب آن استقرار در مکانی بزرگتر تنها به اجبار قوانین موجود و مصرح در موافقت اصولی صورت گرفته است!


بدیهی است تفاوت‌ها در خدمات گران‌تر مثل سونوگرافی داپلر عروق یا رادیوگرافی‌های رنگی بسیار بیشتر خواهد بود.
با توجه به موارد فوق الذکر و در نظر گرفتن هزینه‌های چند صد میلیونی دستگاه‌های سونوگرافی و رادیولوژی که جز با گرفتن وام‌های هنگفت و تقبل اقساط سنگین مقدور نبوده است و نیز هزینه‌های جاری سرسام‌آور (اجاره مطب، پرسنل متعدد، لوازم مصرفی و ...)، واضح است که تبدیل مطب خصوصی به کلینیک ویژه چه ضرر جبران ناپذیری بر رادیولوژیست صاحب مطب وارد می‌کند و عملا اولین هدف اختصاصی دستورالعمل ارتقای کیفیت خدمات ویزیت (افزایش انگیزه ارایه دهندگان خدمات و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی) مصرح در ماده 3 دستورالعمل فوق محقق نخواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پزشک خانواده ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    متخصص رادیولوژی طرحی یک ساعت در بیمارستان شهرستان حضور می یابد وبقیه ساعتها در مطبش است وچون قبلا اجازه مطب داشته به این روند ادامه میدهد وماهانه حقوق هم میگیرد سونوگرافی در بیمارستان با دفترچه روستایی 1500 تومان ودر مطب این رادیولوژیست بصورت آزاد 30 هزارتومان است!پزشک خانواده وقتی درخواست رادیولوژی میکند بیمارستان آدرس مطب رادیولوژیست را به بیماران میدهد ومیگوید سونوگرافی بیمارستان مربوط به موارد اورژانس است!!!!نمردیم وسونوگرافی اورژانس را هم دیدیم ! حالا کسی نیست که از این وزارتخانه به اصطلاح طرفدار مناطق محروم بپرسد فایده این طرح برای مردم مناطق محروم چیست؟ ذکر این نکته هم برای همکاران متخصص سونوگرافی! لازم است که 90 درصد جوابهای سونوگرافی نرمال است!در نتیجه بدلیل درخواستهای مکرر والکی پزشکان به دلیل بیسوادیشان 90 درصد درآمد شما زیر سئوال میرود!به همین دلیل درآمد آنچنانی متخصصین سئوالات رزیدنتی فروخته میشود!چراکه تمایل به درآوردن راحت پول در تخصص مثلا در رادیولوژی باعث مقاومت پزشکان کلان شهرها برای آفزایش پذیرش دستیار شده است وحتی دانشگاه آزاد با وجود تربیت پزشک وداشتن بیمارستان حتی اکسترن وانترنش را به این بیمارستانها راه نمیدهد وحاضر نیست دستیار تربیت کند تا مشکل کمبود متخصص در ایران حل شود!!!!
    • دکتر گرامی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      49 61
      با سلام .من به عنوان متخصص رادیولوژی چند نکته به این دوست عزیز یادآوری میکنم رشته رادیولوژی به عنوان پر text ترین وسخت ترین رشته های پزشکی در دنیاست رزیدنت های رادیولوژی به عنوان برترین رزیدنت های پزشکی اند وبهتر است به نخبگان این کشور دلگرمی بدین ما هم معتقد هستیم تعرفه های پزشکان عمومی عزیز که ما هم اول یک go هستیم پایین است اما تعرفه های رادیولوژی بسیار پایینتر است . ای کاش شما یه سر به بیمارستان های شهر ها میزدین تا ببینین رادیولوژیستها بسیار بسیار در دسترس ترند تا جراح و افزایش تعرفه های رادیولوژی برای خدمت رسانیه بهتر حداقل تا 4 برابر ضروری است بهتر است یاور همدیگر باشیم واز تخریب یکدیگر از روی حسادت و نا آگاهی بپرهیزیم
    • رادیولوژیست جوان ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      39 60
      با سلام همکار محترم میدانم که در سیستم بهداشتی ما به شما مانند سایر کادر درمانی ستم روا میشود ولیکن لطفا روشن بفرمایید که مگر سایر متخصصین با این تعرفه های غیر واقعی دولتی چند ساعت در روز در بیمارستان دولتی حضور دارند که از متخصصین رادیولوژی این توقع را دارید؟ ثانیاً این که 90 درصد سونوگرافی ها نرمال است چه ربطی به رادیولوژیست دارد مگر برای تهیه عکس و سونوگرافی آنها زمان و هزینه کمتری صرف میشود طبیعتا پس از بررسی کامل است که نرمال بودن بیمار مشخص می شود و نه قبل از آن.واضح است اگر در این زمینه ایرادی وارد باشد به همکاران شما بر میگردد که به علت فقر علمی و یا عدم صرف زمان کافی برای معاینه و شرح حال گیری این وظیفه را بر دوش رادیولوژیست می اندازید و پول ویزیت خودتون را برای نوشتن دو خط درخواست پاراکلینیک میگیرید. پس اگر 90 درصد درامد کسی زیر سوال باشد مربوط به همکاران شماست و نه همکاران رادیولوژیست. در آخر اینکه اگر هر مرکزی دستیار تربیت کند و هر کسی با هر سطح سواد پایه ای وارد دوره تخصص شود فقط باعث میشود این فقر علمی به سطح تخصص هم منتقل شود ومشکل مضاعف شود که متاسفانه در حال حاضر هم تا حدودی این اتفاق رخ داده است. همکار عزیر مشکل سیستم درمانی کمیت نیست کیفیت است.
  • Armin ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    30 57
    من مطمئن هستم تو پزشك نيستي مگر فقط اسم دكتر را يدك بكشي ده سال جي پي بودم چندين بار پزشك نمونه و فداكار شدم ولي هيچوقت نرفتم تو جمع جايزه امو بگيرم تشويق نامه هام لاي كتابهاي بافت وپاتوو...خاك ميخورند هيچوقت به كمري همكار متخصص خودم با حسرت نگاه نكردم چون مي فهميدم كمتر وپستر از اون خيلي وقته بنز سوار ميشه اگه واقعا پزشك هستي برو بزن تو سرت با اين بينشت
    • هاله ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      2 40
      موافق armin
    • أمير ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      2 41
      Arminموافق
    • بتول ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      4 41
      Arminموافق
  • رزیدنت رادیو ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    46 57
    همکار محترم 1-کسایی که با خرید سوال و رابطه وارد این رشته شدند بعد از فارغ التحصیلی هم تو بهترین شهرها و مراکز استان ها کار می کنند و اون همکاری که تو مناطق محروم در حال خدمت به مردم مطمئنا بهترین نفر در دوره عمومی و یکی از رتبه های برتر ازمون دستیاریه که این کار برای خیلی از افراد ناممکنه.پس با این سعی و تلاش بعد از 32سالگی حق نداره توقع داشته باشه از درامد معقول بهره مند بشه.اقای دکتر اگر در امد پزشک خانواده شما به جای 2-3 میلیون در ماه 500-600 هزار تومن بود بازم تو این طرح شرکت می کردید.مطمئنا اون کسی که با زحمت وارد این رشته شده مثل نور چشمی ها پول پدری نداره و باید400-500 میلیون وام بگیره که فقط سود این پول% 24 بانک رفاه ماهی 10میلیونه و اگر این همکار روزی. 30 تا مریض ببینه وکه بیشترین تعدادشون مریص های حامله و کلیه محاری با تعرفه 10-15 هزار تومن هستند با در امد روزی حدود 600-700 هزار تومن. بدون هزینه های جاری در امد ماهانش حدود 15 میلیون می شه که اصلا بد نیست ولی بعد از کسر پولی که باید بابت وام بده اخر ماه 5 تومن. براش می مونه 2-من و همکاران من دغدعه خدمتمون مطمئنا از خیلی از شما بیشتر چون حداقل از لحاظ سطح معلومات و هوش در حدی بودیم که بتونیم برای ادامه تحصیل وارد یکی از دانشگاههای کصور های پیشرفته بشیم و مطمنا باشید یکی از دلایل مهم ما برای موندن تو این سرزمین تلاش برای بهتر کردن وصع مردم بوده وهست اینکه ما دنبال راهی می گردیم که بهترین استعداد های مملکت که قلبشون برای این کشور می تپه سرخورده نشوند نشونه هوش و اینده بینی ماست چیزی که تو نظر شما ندیدم 3- اقای دکتر عزیز اگر به ظرفیت پزیرش دستیاری و نیاز اعلام شده وزارت در سالهای اخیر نگاه کنید می فهمید که اصلا چیزی به اسم کمبود متخصص در سالهای اتی وجود نداره و مشکل همین عدم رضایت از شرایط شغلی در مناطق محروم که باعث سر خوردگی افراد می شه 4-در مورد اینکه گفتید90%در امد ما غیر ثواب .فقط براتون متاسفم
  • مسعود ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    11 46
    در این طرح اشتباه محاسباتی بزرگی برای رشته های پاراکلینیک ( رادیولوژی و پاتولوژی) رخ داده.امیدوارم این اشتباه سهوی بوده باشه و برطرف شه.چون اگه این امر از روی غرض و عقده باشه که انشالله اینگونه نیست واکنش خوبی رو به دنبال نخواهد داشت
  • پزشک کسی است که درامد بالایی داشته باشد! ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    72 12
    عزیزان ! افزایش تعرفه ها حق شماست وتعرفه ها باید واقعی شود. ولی مطمئن باشید اکثریت پزشکان روز قیامت پاسخی در برابر عملکردشان نخواهند داشت!خودتان خوب میدانید چه میگویم در حقیقت ما هیچکاره ایم وچیززیادی بلدنیستیم (خداوند مي‌فرمايد : "و ما اوتيتم من العلم الا قليلا....)وصنفی هستیم که به بهانه خدمت به مردم ،به جیبمان خدمت میکنیم ! پزشکان خانواده هم حق السکوت تا 12 ملیون تومان(برای اینکه تخصص نخواهند) خواهند گرفت!درد ما تجاری شدن پزشکیه واینکه غرور بیجا داریم وانگار از دماغ فیل افتادیم!اگر جمع بندی کنید فایده علم طب در خود آمریکا برای مردم چندان زیاد نیست چه برسد به ما که ادای آنها را در می آوریم !!!!وسالمها را هم درتقسیمات خودمان بیمار میکنیم وتشخیص میگذاریم! 1)90 درصدرآمد تمامی پزشکان زیرسئوال است! نه رشته رادیولوژی! 2)برای شهرستان ...که جوانانش از بیکاری در اعتیاد دست وپا میزنند خریدن ام آر آی با 90 درصد گزارش نرمال چه فایده ای دارد؟(درخود تهران هم 90 درصد ام آر آی ها و70 درصد پاراکلینیک هانرمال اند والکی درخواست شده اند! ) آیا برای هر کمردرد حاد وزانودردی ام آر آی مینویسند؟البته شاید برای گرفتن پورسانت شاید! 3)آموزش در تمامی رشته ها افتضاح است ورادیولوژی هم همینطورکه بهتراست به سونوگرافی تغییرنام بدهد!اگر آنرا هم درست یاد بدهند!کدامیک از شما را به بخش آم آر آی راه داده اند!مگر برای فلوشیپ بعضی ها!کمی شجاع باشیم،دنیا موقتی است وحقیقت تلخ! به واقعیتها اعتراف کنیم!پولدارشدن ناصواب عده ای نباید توجیه کننده درآمد آنچنانی ما باشد!چند ملیون درماه برای زندگی یک پزشک متخصص کافیست؟20ملیون ،30 ملیون؟چقدر؟مگر چیکار میخواهد بکند؟ اتندی که در ایران ماهی 2-3 ملیارد درآمدش است وکارانه کارنکرده اش ماه70 ملیون تومان است چرا به آمریکا نمیرود که در آنجا طبابت کند؟یک رادیولوژیست یا هرتخصص دیگری در آمریکا واروپا چقدر درامد دارد؟مردم ایران را مسخره میکند درحالیکه از همین مردم بدبخت پول درمی آورد!کسی نیست بگوید این درآمد را کجای جهان میتوانی کسب کنی! دوستان حقیقت تلخ است ،برفرض اگر فردا تمامی متخصصان مثل سوئد حقوق بگیر بشوند ماهی 20 ملیون!چند درصد هیئت علمی ها در شغلشان میمانند وچند درصد پزشکان بخش خصوصی به حرفه شان ادامه میدهند؟ دوستی که خدمت به مردم را دلیل ایران ماندنش ذکر کرده درچنین صورتی با قبول درآمد ثابت فوق معلوم خواهد شد که چقدر عاشق خدمت است ونه پول! بماند بحث سئوالات ارتقا وبرد وهئیت علمی شدن ! حباب پزشکی درایران زیاده از حد بزرگ شده وکمی مانده که بترکد! سئوال آخر اینکه اگر فردا بگویند بدون استثنا تمامی پزشکان بدون امتحان دستیاری در بخش خصوصی ودولتی مثل کشور آلمان با اتنخاب خودشان میتوانند دستیارشوند چند درصد متخصصان فعلی خوشحال میشوند؟؟؟؟ اگر میتوانیدصادقانه جواب بدهید!فرض کنید متخصصان هم مثل پزشکان عمومی درآمدشان کم شود،مگر چه اتفاقی می افتد؟ فاصله زیاد درآمد متخصص با عمومی در کجای جهان اینقدر است؟مگر فاصله آموزششان چقدر است 6ماه بیشتر نیست!به ظاهر 4 سال است!در کجای جهان درآمد پزشک وپرستار یا ماما وپزشک اینقدر سرسام آور است؟پزشکی از دانمارک آمده بود ومیگفت فاصله درآمد یک پزشک یا پرستار وحتی منشی اش زیاد نیست وحتی درآمد یک پزشک با یک راننده اتوبوس زیاد نیست! وخیلی بهم نزدیک است.آری انگار آنها به موقتی بودن دنیا ازما بیشتر باوردارند......
    • صوفی ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      23 21
      دوست عزیزی که پزشکان هموطنت را مورد نوازش قرار داده‌ای، از روز قیامت صحبت کردی. خوب است قبل از رسیدن آن روز نگاهی به نامه اعمالت و یا حداقل همین نظر چند خطیت بیندازی. "اکثریت پزشکان روز قیامت پاسخی در برابر عملکردشان نخواهند داشت". به راحتی آب خوردن اکثر پزشکان را مجرم دانسته‌ای بدون کوچکترین دلیل. "پزشکان خانواده هم حق السکوت تا 12 ملیون تومان(برای اینکه تخصص نخواهند) خواهند گرفت". بیچاره پزشکان خانواده که مصداق آش نخورده و دهان سوخته شان کرده‌ای. با کدام سیاست گذاری و کدام بودجه قرار است اینچنین حقوقی نصیب این عزیزان شود. "اگر جمع بندی کنید فایده علم طب در خود آمریکا برای مردم چندان زیاد نیست". اجازه بده این یکی را بدون شرح بگذارم! "درخود تهران هم 90 درصد ام آر آی ها و70 درصد پاراکلینیک هانرمال اند والکی درخواست شده اند!". در کدام تحقیق این آمار به دست آمده است؟ لطفا آدرس بده. "کدامیک از شما را به بخش ام آر آی راه داده اند!". البته در تمام بیمارستانهای آموزشی بخش ام آر آی به روی رزیدنتهای رادیولوژی باز است. "پزشکی از دانمارک آمده بود ومیگفت فاصله درآمد یک پزشک یا پرستار وحتی منشی اش زیاد نیست وحتی درآمد یک پزشک با یک راننده اتوبوس زیاد نیست!". دوست عزیز این نحوه توزیع درآمد مربوط به کشورهای کمونیستی است. خداوند می‌فرماید "لا تقف ما لیس لک به علم. پس می گویم که بدانی: دانش آموزی که بخواهد در رشته پزشکی قبول شود باید روزی 12 ساعت حداقل به مدت یک سال درس بخواند؛ برای قبولی در امتحان رزیدنتی به همین صورت و برای امتحان بورد حتی بیشتر. در تک تک امتحانات دوران تحصیل اعم از دبیرستان، عمومی و تخصص استرس زیادی را متحمل می‌شود و در حالی که خیلی از هم سن و سالانش حوصله درس خواندن ندارند، او سخت ترین درس‌ها را می‌خواند. راستی تا به حال چند بار در عمر نازنینت به خاطز کسی که نمی شناسی نصف شب از خواب ناز بلند شده‌ای؟! راستی فکر می کنی همت آن را داری که پا به دنیای پزشکی واقعی بگذاری؟ بیدار شو برادر!
  • پول پرستان ریا کار خواهان خدمت ! ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    22 8
    متخصصین سونوگرافی!چون شما مثل اساتیدتان خدایتان پول شده اطلاعات تان مال عصر حجراست! یعنی شما اطلاعاتتان از پزشکان خانواده در باره افزایش حقوق ماهیانه شان بیشتر است!بابا لااقل سالی یکبار اخبار را بررسی کنید!آیا جمع کردن پول وقتی یک ریالش هم نتوان به گور برد کار عبثی نیست!تاکی یک پزشک باید کارتکراری عملی که در عرض 6 ماه رزیدنتی یاد میگیرد باید تکرار کند؟اعتیاد به کار به خاطر پول تا کی .... من هرچه نوشتم و مستدل است: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900920000819 36 سال سزارین کردن متخصصان سزارین!برگی است از تاریخ کتاب خیانت پزشکان به مردم!تلنگری است به پزشکان! زمان زیادی تا رسوایی پزشکان تاجر ودروعگو نمانده!خورشید عدالت مهدی طلوع خواهد کرد به زودی زود!
  • حقایق تلخ دنیای پزشکی ما ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    20 8
    سئوالت آخر نظر کاربر را با عنوان "پزشک کسی است که درامد بالایی داشته باشد!" چرا همکاران سونولوژیست! پاسخ نمیدهند؟ احترام افراطی واصالت دادن به علم که پزشکی یکی از اقسام آنست مثل یک بیماری نزد ایرانیان وبخصوص والدین شایع شده که با آموزش مردم ویادگیری حقوق شهروندی باید درآن تجدید نظر شود واحترام کاذب به این حرفه که باعث شده کسبه اش به مردم جری شوند باید از بین برود. راستی بیماران هم میتوانند در بخش ام آر آی قدم بزنند ولی آنها هم مثل رزیدنت ها نمیتوانند آموزش ببینند!درباره دنیای واقعی پزشکان ماجراها وداستانهای زیادی وجود دارد که داستان 100 من کاغذ است! عزیز!دانمارک کشوری کمونیستی نیست! کشور دانمارک دارای دولت رفاه‌است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. ایران بهشت متخصصان برای سرکیسه کردن مردم است و اخلاق پزشکی معنی ندارد! چون نظارتی برکارآنها نمیشود و قانونی برای جلوگیری از اجحافشان به مردم وجود ندارد به مافیایی بزرگ تبدیل شده که رضایتی به افزایش تعداد متخصص نمیدهد تا خودشان به چپاول مردم راحتر وبدون موی دماغ ادامه دهند....در کنکور دستیاری دخالت میکنند در توزیع متخصص دخالت میکنند ومدافع مناطق محروم شده اند!در مدت طرح وسهمیه بندی دخالت میکنند در دادن سئوال ارتقاء وبرد دست دارند در تعیین هیئت علمی( که 100 درصد باید خودی باشند) دست دارند سزارین تنها خیانت پزشکان متخصص سزارین(نه زنان که لیاقت عمل جراحی زنان بجز سزارین راندارند وهربیماریکه مربوط به زنان باشد به جراحان عمومی شوت میکنند!!!)نیست ومتخصصین سایر رشته ها هم درحال انجام همان اعمال هستند که اگر وزارت خانه همان برخورد یکه باسزارین کرد اگر با آنها هم بکند شایسته تقدیر خواهد بود باید دید چند درصد اعمال جراحی (مثل پروستات وکاتاراکت ولیزیک وکیسه صفرا ورحم وتخمدان ولوزه و....) وپروسجرهایی مثل اندوسکوپی آنژیوگرافی اکو تست ورزش انواع آزمایشات ، فیزیوتراپی ،اسکن ،سونو، ام آرآی و... وبستری کردن مردم در ایران لازم وضروری بوده و هستند؟