چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11905

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: ممکن است علائم بیماری ام اس در گرما تشدید شود بنابراین توصیه می‌شود که بیماران از قرار گرفتن در معرض گرما بپرهیزند.

دکتر محمدعلی صحرائیان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با  ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به مواردی که بیماران مبتلا به ام اس باید رعایت کنند، گفت: مشكلات روحی، استرس و اضطراب علائم بیماری را تشدید می‌کند، بنابراین بیماران باید تا حد امکان از استرس پرهیز کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین به بیماران توصیه می‌شود غذاهای پرچرب را کمتر مصرف کرده و از میوه و سبزیجات به وفور استفاده کنند.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: نکته بسیار مهمی که در جامعه ما اهمیت دارد این است که گاهی توسط افرادی که پزشک نیستند توصیه غیرعلمی به بیماران می‌شود که ممکن است علائم بیماری را تشدید کند. بهتر است بیماران در انجام هرگونه توصیه‌های غیرعلمی با پزشک معالج خود مشورت کنند.

دکتر صحرائیان در ادامه تصریح کرد: بهتر است بیماران تا حد امکان خود را فعال نگاه داشته و ورزش‌های سبک و نرمش را در حد توان انجام دهند ولی برای انجام ورزش‌های سنگین و قدرتی، باید قبل از شروع حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان استفاده از توانبخشی و کار درمانی با تجویز پزشک معالج را از مواردی دانست که باعث کمتر شدن ناتوانی و افزایش بهره وری بیمار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha