شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 119094

"ماتئوس سانتانا" شناگر 18 ساله که در سال 2013 به خاطر بیماری دیابت از ترکیب تیم نوجوانان برزیل برای مسابقات قهرمانی جهان در دوبی کنار گذاشته شده بود. از این محرومیت نا امید نشد و یک سال بعد با حضور در نانجینگ و شکستن رکورد 100 متر آزاد نوجوانان به مدال طلا رسید.

سلامت نیوز: "ماتئوس سانتانا" شناگر 18 ساله که در سال 2013 به خاطر بیماری دیابت از ترکیب تیم نوجوانان برزیل برای مسابقات قهرمانی جهان در دوبی کنار گذاشته شده بود. از این محرومیت نا امید نشد و یک سال بعد با حضور در نانجینگ و شکستن رکورد 100 متر آزاد نوجوانان به مدال طلا رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت، شناگر دیابتی برزیلی بعد از بردن طلای بازی های نانجینگ بر روی سکو رفت.


"ماتئوس سانتانا" شناگر 18 ساله که در سال 2013 به خاطر بیماری دیابت از ترکیب تیم نوجوانان برزیل برای مسابقات قهرمانی جهان در دوبی کنار گذاشته شده بود. از این محرومیت نا امید نشد و یک سال بعد با حضور در نانجینگ و شکستن رکورد 100 متر آزاد نوجوانان به مدال طلا رسید. ورزشکار برزیلی همچنین دو مدال نقره هم در مسابقات 4 در 100 متر و 50 متر آزاد نوجوانان به دست آورد.


سانتانا  می گوید: "هیچ چیز در راه  پیروزی و به دست اوردن مدال  طلا برایم دشوار تر از حذف شدنم به خاطر دیابت در سال 2013 نبود. درست در زمانی که فکر می کردم کاملا آماده ام آزمایشات نشان می داد که بیماری ام از کنترل خارج شده است."

وی به خاطر بیماری دیابت خود باید تحت رژیم غذایی خاصی باشد و درخوردن خوراکی ها بایدملاحظات و توصیه های پزشکان را به کار بندد.
ماتئوس رویای اصلی خود را دست یازیدن به  مدال المپیک 2016 دانست .شایان یاداوری است که رقابت های المپیک 2016 در برزیل زادگاه سانتانا برگزار خواهد شد .
بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ضمن شادباش به این نوجوان ورزشکار دیابتی که با پشتکار و تلاش به آنچه شایستگی اش را داشت رسید ؛ برای همه  آنها که دیابت را نه محرومیت که یک محدودیت که می توان بر آن چیره شد می دانند آرزوی تندرستی و شادکامی دارد. چنین رخ داد هایی را در دنیای دیابت نباید دست کم گرفت زیرا سخن از نیروی اراده و توانایی انسان برای پیروزی بر بیماری و ناتوانی ها دارد .باامید روز و روزگاری بی دیابت!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha