شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 119098

احتمالاً تا به حال درباره پرویبوتیک ها شنیده اید، باکتری های که به هضم غذا کمک می کنند و در مواد غذایی خاصی مانند ماست یافت می شوند. موز نیز منبعی است سرشار از پروبیوتیک ها، این باکتری ها اصولاً هضم نمی شود، همین امر موجب حفظ سلامت روده می شود.

سلامت نیوز: احتمالاً تا به حال درباره پرویبوتیک ها شنیده اید، باکتری های که به هضم غذا کمک می کنند و در مواد غذایی خاصی مانند ماست یافت می شوند. موز نیز منبعی است سرشار از پروبیوتیک ها، این باکتری ها اصولاً هضم نمی شود، همین امر موجب حفظ سلامت روده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنازندگی،آیا می دانستید که 2 شهریور(27 آگوست) روز دوستداران موز است، روزی که مردم به خاطر تمام مزایای موز جشن می گیرند و شادی می کنند. اما هستند گروهی که هیچ علاقه ای به موز ندارند، شاید این افراد از خصوصیات معجزه آسای موز بی خبرند، میوه ای که سرشار از مواد مغذی است که می تواند گاهی حتی به عنوان یک وعده غذایی مصرف شود. برای آشنایی بیشتر با خواص شگفت انگیز این میوه در گزارش زیر به پنج مورد از مهم ترین فواید موز اشاره می کنیم:

مکملی خوب برای نوشیدنی های ورزشی

موز یک مکمل غذایی انرژی بخش و بدون ضرر برای ورزش کاران استف تحقیقات نشان داده است انرژی نصف یک موز برابر است با یک فنجان کربوهیدرات. اما برتری موز نسبت به مکمل های کربوهیدرات این است که شکر موجود در آن طبیعی است و سرشار از آنتی اکسیدان نیز می باشد. علاوه بر این پتاسیم موجود در آن به منظم کردن کارکرد مفاصل و تقویت آنها کمک می کند.

افزایش متابولیسم بدن

موز یک منبع بسیار خوب برای نشاسته های مقاوم است، نشاسته ای که در خوراکی های کربوهیدرات دار وجود دارد به لاغر ماندن فرد کمک شایانی می کند. دیرهضم بودن نشاسته هایی از این دست موجب کاهش احساس گرسنگی در فرد می شود و در نتیجه فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری می کند. این موضوع سوخت و ساز و بدن را افزایش می دهد و از افزایش وزن او جلوگیری می کند.

متعادل نگه داشتن فشار خون

یکی دیگر از مزایای وجود پتاسیم در موز، تنظیم کردن جریان فشار خون در بدن است. هر چه میزان پتاسیم مصرفی شما افزایش یابد، میزان سدیمی که از بدن شما دفع می شود. در واقع موز به مثابه یک ادرار آور طبیعی عمل می کند، همین موضوع موجب تحریک کلیه ها و در نتیجه خروج سدیم اضافی می شود. این پدیده به نحو مستقیمی با پایین بودن فشار خون و سالم نگه داشتن قلب در ارتباط است.

حافظ سلامت روده

احتمالاً تا به حال درباره پرویبوتیک ها شنیده اید، باکتری های که به هضم غذا کمک می کنند و در مواد غذایی خاصی مانند ماست یافت می شوند. موز نیز منبعی است سرشار از پروبیوتیک ها، این باکتری ها اصولاً هضم نمی شود، همین امر موجب حفظ سلامت روده می شود. البته موز تنها خوراکی که می توان در آن پروبیوتیک یافت، نیست بلکه کشمش، پیاز، سیر و مارچوبه نیز از جمله منابع غنی در این زمینه محسوب می شوند.

تسکین دهنده مشکلات معده

موز به دلایل مخالفی می تواند به سلامت معده ما کمک کند، فیبر موجود در موز از یک طرف موجب هضم راحت تر غذاها می شود و از طرف دیگر احتمال یبوست را کاهش می دهد. علاوه بر این به بازیابی معده پس از یک دوره اسهال کمک کند و با کاهش سطح ترشح اسید معده از سوزش معده و زخم معده جلوگیری می کند.

منبع health


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha