خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران سرویس: بهداشت و درمان - خانواده رییس مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، با اشاره به تشدید نظارت‌ها و مراقبت‌های بهداشتی كه همه ساله با شروع فصل گرما آغاز می‌شود، گفت: امسال با مشاهده مواردی از ابتلا به وبا در كشور، با مشاركت وزارتخانه‌های كشور، نیرو، جهاد كشاورزی و سازمان صدا و سیما، نظارت‌ها و برنامه‌های مراقبتی تشدید و آموزش همگانی و اطلاع رسانی افزایش یافت. دكتر محمد مهدی گویا، در گفت وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: براساس دستورالعمل موجود نظارت‌ها بر سلامت آب آشامیدنی، منابع آبیاری مزارع كشاورزی هم‌زمان با افزایش اطلاع رسانی و آموزش همگانی تشدید شد. وی، در ادامه از آماده باش مراكز درمانی مناطق درگیر خبر داد و افزود: استقرار سیستم گزارش دهی 24 ساعته و درمان سریع موارد جدید ابتلا از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت برای درمان به موقع مبتلایان است. رییس مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، با تاكید بر تشدید نظارت‌ها بر مراكز عرضه و فروش مواد غذایی در ادامه به جمع آوری دستفروشان دوره گرد اشاره كرد و یادآور شد: در مناطق مرزی هم آموزش همگانی و اطلاع رسانی افزایش یافته است. به گفته وی، تاكنون بیشترین موارد ابتلا در استان تهران، قم و استان هرمزگان گزارش شده است. به گزارش ایسنا، کسب اطمینان از سلامت آب پیش از نوشیدن، استفاده از آب بطری شده حین مسافرت، شستن دست‌ها با آب و صابون بعد از اجابت مزاج و پیش از صرف غذا، عدم دفع مدفوع در کنار نهرها و رودخانه‌ها، پرهیز از آب تنی در آب‌های نهرها و کانال‌های آب کشاورزی، سالم سازی سبزیجات پیش از مصرف شامل شستن، انگل زدایی با مایع ظرفشویی و ضد عفونی کردن از جمله اقدامات ساده بهداشتی هستند که همواره كارشناسان بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به وبا بر رعایت آن تاكید دارند. همچنین هموطنان بایستی در صورت ابتلا به بیماری اسهالی به جای خوددرمانی به پزشک مراجعه كرده و دستورات پزشک را به دقت پیگیری و رعایت كنند. انتهای پیام كد خبر: 8705-15744

دكتر محمد مهدی گویا، در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: براساس دستورالعمل موجود نظارت‌ها بر سلامت آب آشامیدنی، منابع آبیاری مزارع كشاورزی هم‌زمان با افزایش اطلاع رسانی و آموزش همگانی تشدید شد.

وی، در ادامه از آماده باش مراكز درمانی مناطق درگیر خبر داد و افزود: استقرار سیستم گزارش دهی 24 ساعته و درمان سریع موارد جدید ابتلا از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت برای درمان به موقع مبتلایان است.

رییس مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، با تاكید بر تشدید نظارت‌ها بر مراكز عرضه و فروش مواد غذایی در ادامه به جمع آوری دستفروشان دوره گرد اشاره كرد و یادآور شد: در مناطق مرزی هم آموزش همگانی و اطلاع رسانی افزایش یافته است.

به گفته وی، تاكنون بیشترین موارد ابتلا در استان تهران، قم و استان هرمزگان گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، کسب اطمینان از سلامت آب پیش از نوشیدن، استفاده از آب بطری شده حین مسافرت، شستن دست‌ها با آب و صابون بعد از اجابت مزاج و پیش از صرف غذا، عدم دفع مدفوع در کنار نهرها و رودخانه‌ها، پرهیز از آب تنی در آب‌های نهرها و کانال‌های آب کشاورزی، سالم سازی سبزیجات پیش از مصرف شامل شستن، انگل زدایی با مایع ظرفشویی و ضد عفونی کردن از جمله اقدامات ساده بهداشتی هستند که همواره كارشناسان بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به وبا بر رعایت آن تاكید دارند.

همچنین هموطنان بایستی در صورت ابتلا به بیماری اسهالی به جای خوددرمانی به پزشک مراجعه كرده و دستورات پزشک را به دقت پیگیری و رعایت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha