چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11913

تحقیقات نشان می دهد که مغز بشر دارای قدرت بالقوه ای برای انجام محاسبات ریاضی است و این ارتباطی به تسلط به زبان خاصی ندارد.

محققان معتقدند افرادی که دارای زبان نارسا و محدودی برای صحبت کردن هستند به خوبی کسانی که به زبان خاصی برای مثال انگلیسی مسلطند می توانند در انجام محاسبات ریاضی موفق باشند.

محققان برای اثبات این فرضیه 45 کودک 5 تا 7 ساله بومی استرالیایی که تنها قادر به صحبت به دو زبان بسیار محدود بومی بودند را با کودکان ساکن ملبورن که به زبان انگلیسی مسلط بودند مقایسه کردند.

در طی این مطالعه کودکان در هر مرحله باید عدد جسمی را که محققان بر روی زمین و یا در زیر یک حایل قرار می دادند را می نوشتند. با وجود پیچیده تر شدن سؤالات در هر مرحله، نتیجه به دست آمده از هر دو گروه یکسان بود. هیچ گونه تفاوتی در توانایی عددی دو گروه دیده نشد.

بر اساس گزارش بی بی سی، پروفسور برایان باترورث استاد دانشگاه لندن که در حال انجام مطالعات بیشتری برای اثبات این نظریه است اعلام کرد که انسان قادر به شناسایی جهان از دیدگاه اعداد بوده و این یک توانایی ذاتی در وجود تمام انسانهاست.

وی همزمان با این تحقیقات در حال مطالعه بر روی تفاوت مغز انسانهای عادی با افرادی است که دچار بیماری "ناتوانی محاسبه" هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha