جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور از مصرف سالانه 700 تن مواد مخدر در کشور خبر داد.

سردار فودازی در گفتگو با مهر عنوان کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته سالانه 31 درصد از تولیدات مواد مخدر کشور افغانستان که معادل دو هزار و 600 تن است وارد کشورمان می شود.

وی با هشدار نسبت به تغییر رویکرد تولید مواد مخدر در افغانستان گفت: برابر اعلام سازمان جهانی مبارزه با مواد مخدر، 60 درصد تولید مواد مخدر کشور افغانستان در سال جدید هروئین بوده است.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: این آمار نشان می دهد کشور افغانستان 500 تن هروئین که معادل پنج هزار تن تریاک است در سال جدید تولید خواهد کرد و این موضوع برای تغییر الگو مصرف معتادان بسیار خطرناک است.

فودازی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 900 تن مواد مخدر کشف شده است، گفت: این مقدار کشفیات در دنیا بی نظیر است و ایران در موضوع کشف مواد مخدر رتبه اول را در جهان دارد.

وی همسایگی با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در دنیا یعنی افغانستان را یکی از مشکلات اصلی در راه مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: پلیس در سالهای اخیر اقدامات فراوانی جهت تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر انجام داده است.

وی گفت: در حال حاضر انسداد مرزهای شرقی باعث شده است قاچاقچیان مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا را تغییر دهند و از مسیرهایی مانند شمال افغانستان ، آسیای مرکزی و اقیانوس هند استفاده کنند.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور درباره الگو مصرف مواد مخدر در ایران گفت: سالانه 700 تن مواد مخدر در ایران مصرف می شود و در حال حاضر معتادان در کشور 70 درصد تریاک و 30 درصد مواد مخدر صنعتی مانند هروئین و کراک مصرف می کنند.

وی درباره طرح ملی نجات ( درمان معتادان پر خطر ) گفت: این طرح در حال حاضر اجرا می شود و معتادان جهت درمان به مراکز درمانی معرفی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha