یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد خلاءهای قانونی برخورد با متکدیان حرفه ای و کسانی که در قالب دستفروش به تکدی گری مشغول هستند گفت: نیاز است تبصره الحاقی به قانون برخورد با متکدیان افزوده شود تا با کسانی که به اشکال مختلف و زیر پوشش دستفروشی اقدام به تکدی گری می کنند برخورد قانونی انجام شود.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد خلاءهای قانونی برخورد با متکدیان حرفه ای و کسانی که در قالب دستفروش به تکدی گری مشغول هستند گفت: نیاز است تبصره الحاقی به قانون برخورد با متکدیان افزوده شود تا با کسانی که به اشکال مختلف و زیر پوشش دستفروشی اقدام به تکدی گری می کنند برخورد قانونی انجام شود.

محمد علی اسفنانی در گفتگو با مهر گفت: متاسفانه پدیده تکدی گری در تمام سطح کشور به چشم می خورد و با وجود آنکه تلاش های زیادی برای برخورد با این معضل انجام شده  اما تلاش ها نتیجه بخش نبوده چرا که ساز و کارهای درستی در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل نیاز به همکاری و مشارکت دستگاههای مختلف و حتی مردم است گفت: در بحث ساماندهی متکدیان تنها اقدامات یک سازمان مانند شهرداری یا نیروی انتظارمی نمی تواند راهگشا باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در دست بررسی قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال این لایحه در صحن مجلس مطرح رای بیاورد و زمینه برخورد قانونی با کسانی که به هر نحو از کودکان سوء استفاده می کنند از باندهای بهره کشی کودکان به تکدی گری گرفته تا کسانی که به اجبار کودکان را وادار به کار می کنند فراهم شود.

وی ادامه داد: در این لایحه مباحث مختلقی از جمله حقوق کودک، کودکان کار، کودکان و نوجوانان در معرض بزه، کودک‌آزاری و تکالیف والدین مطرح شده است.

اسفنانی تصریح کرد: براساس قانون تکدی گری جرم است اما باید برای برخورد با کسانی که تحت پوشش دستفروشی اقدام به تکدی گری می کنند ، تبصره ای الحاقی به قانون برخورد با متکدیان اضافه شود. همچنین با سختگیرانه تر کردن قوانین شاید بتواند تا حدی این پدیده را در کشور کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha