قاضی‌زاده هاشمی گفت: بارها در این خصوص نامه نوشتیم و تذکر دادیم اما رسانه ملی کمبود بودجه را بهانه می‌کند.نمی‌‌توانیم جلوی تولید و تبلیغ مواد مضر را بگیریم؛ مردم انتخاب عاقلانه داشته باشند.

صدا و سیما توجهی به تذکرات ما در خصوص تبلیغات کالاهای مضر سلامت نمی‌کند

سلامت نیوز: قاضی‌زاده هاشمی گفتد: بارها در این خصوص نامه نوشتیم و تذکر دادیم اما رسانه ملی کمبود بودجه را بهانه می‌کند.نمی‌‌توانیم جلوی تولید و تبلیغ مواد مضر را بگیریم؛ مردم انتخاب عاقلانه داشته باشند.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی درگفتگو با «نسیم» افزود: طبق ماده 37 قانون برنامه پنجم شناسایی کالاهای آسیب رسان بر عهده وزارت بهداشت است که هر ساله این لیست را تهیه و آن را اعلام میکند . امسال نیز این لیست را تهیه کرده که یک نمونه از ان لیست را هم به سازمان صدا و سیما فرستادیم .                      

وی با اشاره به پخش تبلیغات کالاهای اسیب رسان در رسانه ملی ادامه داد: ما بارها نامه نوشتیم و تذکر دادیم ولی توجهی به این حرفها و تذکرات نمیشود.وقتی به آنها معترض میشویم که چرا این چنیین تبلیغاتی را پخش میکنید عنوان میکنند که دولت بودجه نمیدهدو ما باید از این طریق بخشی از اعتبارات مالی خود را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در این موضوع یک حلقه گمشده وجود دارد که یا نیاز به قانون دارد یا اگر قانون است نیاز به یک مجری قاطع دارد. بنابراین ما کوتاهی نکردیم اما ابزار بازدارنده هم نداریم .

وی تاکید کرد: ما آنقدر اطلاع رسانی کردیم که فست فود و غذاهای پرنمک و پر چرب مضر است که فکر نمیکنم کسی در ایران از این موضوع بی اطلاع باشد. از طرفی هم ما نمیتوانیم جلوی تولید این مواد را بگیریم بنابراین باید مردم انتخاب عاقلانه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • از تجلیل تا تجلیل ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    7 0
    "نمی‌‌توانیم جلوی تولید و تبلیغ مواد مضر را بگیریم؛پخش تبلیغات کالاهای اسیب رسان در رسانه ملی ادامه داد: ما بارها نامه نوشتیم و تذکر دادیم ولی توجهی به این حرفها و تذکرات نمیشود" چند روز پیش این شما نبودید که از صداوسیما برای آموزش مردم تقدیر وتشکر میکردید وبرایشان قربون صدقه میکردید!یادتان که نرفته! ای کاش مردم در سایر مواردهم می توانستند اانتخاب عاقلانه داشته باشند. درخیابان ها اگر دقت کنید که دست اکثر مردم که برای خرید آمده اند نوشابه وچیپس یا پفک خواهید دید!این وسط وزارتخانه درمقابل صدا وسیما برگ چغندره؟ سهمیه زنان هم کاش اجازه داشتند عاقلانه محل خدمتشان به مردم را خودشان انتخاب کنند ونه با زورگویی کار ابلهانه بیکاری در مناطق محروم را 12 سال ادامه بدهند!!زورتان به صدا وسیما نمیرسد ولی به زنان متخصص بدبخت چرا!برای اینکه رقیب کشی وضعیف کشی آسان است!