رئیس نظام پزشکی سوادکوه با بیان اینکه طرح تحول در نظام سلامت مورد اقبال قرار گرفته است، گفت: بخش خصوصی از اجرای طرح پزشک خانواده متضرر شده است.

سلامت نیوز: رئیس نظام پزشکی سوادکوه با بیان اینکه طرح تحول در نظام سلامت مورد اقبال قرار گرفته است، گفت: بخش خصوصی از اجرای طرح پزشک خانواده متضرر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس در سوادکوه، علی اعظم مرادی ظهر امروز در همایش جامعه پزشکی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی با اشاره به مناسبت‌های جامعه پزشکی، افزود: 18 فروردین میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، 23 فروردین روز دندانپزشکی، 30 فروردین روز آزمایشگاه، 15 اردیبهشت روز ماما، اول شهریور روز پزشک و  پنجم شهریور ماه روز داروساز در تقویم کشور وجود دارد.

رئیس نظام پزشکی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه نظام پزشکی سوادکوه در سال 1379 تشکیل و سه دوره چهار ساله از عمر آن سپری شده است، افزود: در دوره چهارم نظام پزشکی شهرستان سوادکوه با همکاری اعضا اقداماتی برای افزایش توان جامعه پزشکی برای خدمت به مردم تشکیل شده است.

وی تشکیل صندوق قرض‌الحسنه جامعه پزشکی و پرداخت حدود 300 میلیون تومان وام با کارمزد دو درصد و دریافت مجوز صدور پروانه مطب به عنوان شصتمین شهرستان در بین 195 نظام پزشکی کشور و صدور و یا تمدید 114 پروانه فعالیت و صاحب خانه شدن نظام پزشکی سوادکوه را از مهم‌ترین اقدامات نظام پزشکی سوادکوه ذکر کرد.

مرادی با تقدیر از فعالیت روسای سابق نظام پزشکی سوادکوه به امضای توافقنامه مالیاتی با امور مالیاتی و وضعیت تعرفه‌های پزشکان اشاره و خاطرنشان کرد: طرح تحول در نظام سلامت که از 15 اردیبهشت‌ ماه آغاز شده است مورد اقبال قرار گرفته است.

رئیس نظام پزشکی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از سال 1391 و به صورت آزمایشی در استان مازندران آغاز شده است و بخش خصوصی در این طرح متضرر شده است، افزود: این طرح با اصل 44 و سند چشم‌انداز و سند سیاست‌های کلی نظام در بخش سلامت منافات دارد.

وی گفت: پزشک و بیمه‌گر و بیمار از طرح بیمه روستایی و شهر‌های زیر 20 هزار نفر جمعیت که شامل شهر‌های شهرستان سوادکوه می‌شد، رضایت داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha