یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از اجرای طرح تحول نظام سلامت، نگرانی عمده را در عدم تامین اعتبار آن در درازمدت دانست.

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از اجرای طرح تحول نظام سلامت، نگرانی عمده را در عدم تامین اعتبار آن در درازمدت دانست.

شاهین محمدصادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان گفت: رهنمودهای رهبری در دیدار با هیات دولت یک منشور اجرایی در ابعاد سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی برای همه مسئولان و منتقدین کشور است.

وی ادامه داد: اگر دولت و منتقدین هر دو به این رهنمودها پایبند باشند وضع اجرایی ما به مراتب بهتر از آن خواهد بود که در حال حاضر است و چراغی سر راه همه دست‌اندرکاران مدیریت کشور می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حمایت رهبری از طرح تحول نظام سلامت گفت: یکی از موفقیت‌های دولت یازدهم اجرایی کردن این طرح بود که توسط وزارت بهداشت و با مدیریت کلان رییس جمهور و همچنین با حمایت قوی مجلس آغاز شد و در حال اجراست.

محمدصادقی یادآور شد: به نظر می‌رسد مردم نیز اذعان دارند طرح تحول نظام سلامت کار بزرگی بوده و برای کسانی که با حوزه سلامت کشور آشنا هستند یک آرزوی همیشگی بوده است که در حال حاضر تحقق پیدا کرده و در این مدت با شجاعت و تدبیر وزیر بهداشت به اجرا گذاشته شده است.

وی همچنین با اشاره به رضایتمندی مردم از بیمارستان‌های دولتی افزود: مجلس مبلغ 6000 میلیارد تومان از محل درآمدهای حاصل از ساماندهی یارانه‌ها و مبلغ 3200 میلیارد تومان از محل درصد مازاد بر ارزش افزوده کشور برای این طرح اختصاص داده است. ضمن اینکه از موارد دیگری همچون افزایش فروش نفت و تفاوت قیمت ارز نیز اعتباراتی پیش‌بینی شده که ان‌شاالله اگر تحقق پیدا کند توفیقی برای حوزه سلامت خواهد بود.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: مجموعا مجلس و دولت روی هم رفته افزایش قابل ملاحظه‌ای در اعتبارات بهداشت و درمان دارند و وزیر بهداشت نیز با شجاعت و صداقت پای کار آمده و طرح تحول نظام سلامت را به اجرا گذاشته است.

محمدصادقی با بیان اینکه نگرانی عمده ما در مجلس عدم تامین اعتبار لازم در درازمدت است خاطرنشان کرد: ما نگرانیم که خدایی نکرده خدشه‌ای به اجرای این طرح وارد نشود. در حال حاضر نیز کمیسیون بهداشت در جلساتی با مسئولین اقتصادی دولت بر این موضوع اصرار کرده که دولت اعتبارات لازم را تامین کند تا طرح در ابعاد خود پیش برود و ما شاهد تحول واقعی و پایدار و ماندگار در حوزه سلامت مردم باشیم.

وی در پایان اظهارکرد: اگر خدای نکرده دولت در تامین اعتبارات تعلل و کوتاهی کند ممکن است به این طرح ضربه‌ای وارد شود که بعد از آن ادامه اجرای این طرح را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد ثقینی ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    1 0
    حدود یک دهه از برنامه پزشک خانواده وتحول نظام سلامت سپری شده ودر آن طی مدت تغییری در روش اولیه صورت نگرفته واز نظر مزایا ی پرسنل هم بر اساس تغیرات سالانه ورژن منحنی ثابتی راایجاد کرده ولی حالا این تغییرات فقط در مورد پزشکان تا 6برابر سال قبل قابلیت افزایش را داراست واین در حالی است که در مورد دیگر پرسنل دخیل در این طرح همان روال گذشته پا برجاست که اهمیت این موضوع قابل قیاس باموضوع ذکر شده است