یکی از شکات پرونده تامین اجتماعی گفت: نظام و مردم چقدر باید هزینه کارهای مرتضوی را بدهند و یک بار برای همیشه به پرونده های این فرد رسیدگی شود.

سلامت نیوز: یکی از شکات پرونده تامین اجتماعی گفت: نظام و مردم چقدر باید هزینه کارهای مرتضوی را بدهند و یک بار برای همیشه به پرونده های این فرد رسیدگی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پیمان حاج محمود عطار یکی از شکات پرونده تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صرف نظر از محتوای پرونده های سعید مرتضوی، نظام و مردم که بسیار قانونمند هستند چقدر باید بابت عملکرد این فرد در سمت قاضی مطبوعات و دادستان تهران هزینه کنند. قوه قضاییه یک بار برای همیشه تکلیف پرونده های مرتضوی را روشن کنند.

وی ادامه داد: اتهامات مرتضوی بسیار زیاد است که می توان به سوءاستفاده از اموال دولتی دستور غیر قانونی در سمت دادستانی اشاره کرد. امیدواریم دادگستری مانند گذشته نه اما یک بار حدود الهی درباره این فرد اجرا کند.

به گفته این وکیل دادگستری که خودش از شاکیان مرتضوی است سال 85 کمیته تحقیق و تفحص در مجلس تشکیل می شود و براساس مستندات این کمیته مشخص می شود مرتضوی دادستان وقت تهران در پرونده خرید و فروش سوالات کنکور دانشگاه آزاد نقش دارد که پس از این قضیه مرتضوی برای خارج کردن مسیر پرونده افرادی که با پالیزدار در ارتباط بودند را با اتهام امنیتی و اقدامات ضد نظام و سلب آسایش از طریق حفاظت قوه قضاییه دستگیر و به سلول انفرادی منتقل می کند.

وی افزود: پس از اینکه پرونده ما به دادگاه تجدید نظر رفت همگی تبرئه شدیم و براساس حکم دادگاه انتظامی قضات بازپرس آن پرونده و سایر مقامات قضایی تعلیق شدند.

وی در مورد اینکه آیا مرتضوی به صورت عدم حضور در دادگاه جلب می شود تاکید کرد: صدور حکم جلب در صلاحیت بازپرس است و طبق آیین دادرسی کیفری اگر احضاریه به خودش رسیده باشد باید در ساعت مقرر در دادگاه حاضر شود در غیر این صورت قاضی می تواند حکم جلب این متهم را صادر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha